Distriktsveterinärerna

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag bara undrar, ang. vaccinationer av distriktsveterinärerna.
Räcker det att ringa samma dag och be dem komma, eller är det bokning som gäller?
Hur mycket tar de ungefär?

Mkt tacksam för svar!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Sv: Distriktsveterinärerna

Det där är olika, om de kan komma samma dag eller senare. Det beror ofta på hur mkt de har att göra, vilket håll de ska åka åt, hur långt de har till dig etc.

HÄR får jag oftast vacc samma dag, jag bor bara 1½ mil från DV, och oftast har han alltid något åt det här hållet under dagen, och har han lite åker han 'bara för att' ändå.

FÖRR så fick jag oftast vänta mellan 1 dag till 1 vecka. DÅ bodde jag sex mil från DV och då ville de inte åka enkom (fullt förståeligt) utan tog det när de hade annat åt samma håll.

Kostnaden blir cirka 1000 kr (HORRIBELT men resa och inställelse och stationsavgift etc skickar upp priset).

På klinik (men då ska jag ju eg lägga på resan dit) ger jag 300 kr inkl allt. S har du transport och en klinik i närheten så blir det nog billigare. (Jag har sex mil till närmsta klinik men dte blir billigare även om jag räknar med resan).

PRIVATpraktiserande veterinärer kan ofta vara billigare på vacc, men kolla priset FÖRST då.

Jag brukar ringa distrikt vet. 1 v. innan sista dag och be dem komma innan tiden går ut. Dom ringer mig när dom ska åt det här hållet och kollar om det är OK.
Kostar 500:- för en häst, billigare om man tar flera samtidigt.
Bor i skaraborg.

hade ute vet. igår som vaccinerade och raspade tänderna han tog 600 kr för det, hästen står utanför malmö och vi ringde fem dagar innan och bokade tid.
/T

Här kommer distriktarna såfort dom hinner, ibland samma dag, ibland tar det längre tid. Akutfall går före.

Hellre vara ute i god tid och boka...det finns ingen garanti dom hinner eller överhuvudtaget är i ditt område just då du ringer....det kan ju dyka upp akuta saker som måste gå före.

Jag har bara haft distriktare ute för att vaccinera, sist så var det även tandkoll och det gick på ca 500:- för resa och allt. Har bokat tid innan, de brukar komma den sagda dagen, men de kan bli vädligt fel på vilken tid de kommer, ibland så har de dykt upp flera timmar senare och ibland flera timmar tidigare.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 511
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 238
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka