Distriktaren - svindyr?

Bonita4

Trådstartare
Jag har min häst 2 minuters bilväg från distriktarnas station, ändå tar de ut 400 kronor i reseavgift varje gång de kommer. Sen tillkommer massa andra skumma avgifter som bilavgift och annat.

En undersökning där de inte gjorde något annat än att konstatera att hästen bara skulle vila 1 vecka till genom att lyssna på hjärta och lungor slutade därför på 940 kronor... Förstår inte hur de kan ta ut så mycket pengar!?

Sv: Distriktaren - svindyr?

Kan inte du lasta hästen då och åka dit med hästen så slipper du ju resekostnaden för distriktarn.

Jag tycker veterinärer i allmänhet är skamligt dyra! :mad: Vad tusan går alla pengar till!?

När min unghäst, dagen efter hon kom, fick en spik i hoven åkte vi in till sjukhus.
Tyvärr var det en lucka i försäkringen då pga missförstånd med förra ägaren. :(
Vi kom fram halv 5 ungefär, fredag.
Det tog ca 20 min, de drogade, röntgade, tog ur spiken och bandagerade.
Kostnad? 10´000 spänn!!!!! Jävla idioti är vad det är.
Hade jag kommit innan kl 4 eller var det nu var när jouren började så hade det kostat mindre än hälften :crazy:
Vad tusan går alla pengar till?

Man kan inte åka till distriktaren. Och om man åker till klinik blir det oftast lika dyrt, då tillkommer ju bensinkostnader för ens egen del också + klinikavgift och yada yada yada...

Jag tycker veterinärer i allmänhet är skamligt dyra! :mad: Vad tusan går alla pengar till!?

När min unghäst, dagen efter hon kom, fick en spik i hoven åkte vi in till sjukhus.
Tyvärr var det en lucka i försäkringen då pga missförstånd med förra ägaren. :(
Vi kom fram halv 5 ungefär, fredag.
Det tog ca 20 min, de drogade, röntgade, tog ur spiken och bandagerade.
Kostnad? 10´000 spänn!!!!! Jävla idioti är vad det är.
Hade jag kommit innan kl 4 eller var det nu var när jouren började så hade det kostat mindre än hälften :crazy:
Vad tusan går alla pengar till?

Jo det var väl dyrt men väl värt det eller hur?Kan inte låta bli att relatera till vår sjukvård.

Jag hade gladeligen betalat 10 000 och fått sån proffsig och snabb hjälp när jag ramlade av hästen för 5 år sen och bla bröt armen och slet av en muskel i benet.Istället fick jag sitta i väntrummet en timme,sedan på ett rum i 4 timmar innan jag kom till röntgen.Efter röntgen fick jag vänta ytterligare några timmar innan jag kunde få gips.

Efter några månader efter att jag sökt vård ett flertal ggr för benet (som ibland gjorde ont och kändes svag vid hoppning),hamnade jag hos en ortoped som sa att jag som rytttare borde fått muskeln opererad,men att de inte brukar göra det med "vanliga" människor eftersom de "brukar klara sig bra utan denna muskel".

I det läget hade jag gärna betalat vården själv,har nu skaffat mig en privat försäkring (vilket också känns helt fel,för nu får jag tillgång till den bästa vården och inom rimliga tidsgränser....men de utförs fortfarande av den offentliga sjukvården....jag liksom "köper mig före i kön".)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 377
Senast: sandrafors
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 654
Senast: Fille
·
Ridning Jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter om det igångsättningsprogram som jag fick av veterinären nu efter att min häst...
Svar
12
· Visningar
5 799
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka