Distansvännernas samvaro anno 1989

Sv: Distansvännernas samvaro anno 1989

Ska du rida Siljan runt så hör av dig till oss! Om inte annat finns det "alltid" tid för en pausfika/grästugg i våra hagar....B&B finns i granngården...

Jag får väl oxå ansluta mej och bli en smula nostalgisk även om jag har det underbart på mina träningsrundor runt Vedema nu för tiden så kan jag minnas min tid i Brottby med först Ingela som faktiskt var den som förde in mej på distansbanorna. "Det ska att komma fram här" känns väldigt bekant.
Jag har hasat runt efter Ingela på kalhyggen och i kärr fler gånger än jag minns både på Grejsi,Dobrah och Drummond San. Sedan även med Gilisha och Zudden.
Särskilt en runda minns jag väl då Ingela hade hittat en gammal väg på en karta från 50 talet som vi skulle se om vi hittade igen på 90 talet.Vilket vi gjorde faktiskt och det blev en härlig galopp med Dijanah och Drummond på en gräsväg med träd som växte som portaler! Häftigt!
Sedan flyttade Anna till Hakunge,och vi snöade in på gammal banvall!
Där man bara kunde rulla i canter. Ofta enormt kul.
Men någon gång strilade regnet i 5 timmar och vi fick väcka varandra emellanåt;) .
Jag funderar nu på att åka till Söderåsen i vår och rida på de ridleder som finns där. Där är det enormt häftigt och bitvis ser det ut som ett svenskt Grand Canyon.
Siljan är ju även en dröm som ska gå i uppfyllelse någon gång:D

Jag har blivit inspirerad av denna tråden till att börja kika på kartor och planera att åka bort en bit och rida hem. Inte som något stort och välplanerat projekt, utan som något att göras på en söndag, istället ör den vanliga rundan. Det skall bli roligt.

Hälsning Maja

Jag kan tydligen hoppa över hela ord nu när jag skriver,sorgligt!
Är den månne första stadiet mot senilitet?:crazy:
"det ska gå att ta sej fram här" ska det väl ändå vara

Jag rider ca 4 gånger om året vid Göta kanal. Det är jättekul på sommaren när folk kommer i sina båtar och vinkar åt en, samt är det kul att träffa allt annat folk som går eller rider vid kanalen. Kan ses vid Mem med en glass i handen i sommar!
(Finns även turridning på islandshäst längs kanlen om man inte har en egen häst.)

Hörru Racer! Skulle inte vi ta och göra nåt sånt framåt sommaren? Det skulle vara superbra träning för min spelevink. Innan värsta julivärmen med knott o broms... Jag har också hört att man skall undvika stringtrosor på sådana ritter! :rofl: :rofl: :rofl:

Mona, jag rider jättegärna med dig på Söderåsen om du vill ha sällskap, det är en av dom ballaste platserna i Sverige, men måste man hålla sig på ridlederna?
Ingela

Jo Moheed, jag tar gärna en tur, vi kan väl höras och planera!!! Kanske är någon mer som har lust...

/M:) :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka