Distansträning 7årigt varmblod

salladfinger

Trådstartare
tänkte börja distansträna mitt varmblodssto, hon har varit travtränad, alltså väldigt bra grundkondis, vi rider "långritter" med westernryttare över is och klättrar i berg en gång i veckan. det brukar ta ca 2-3 h fram och tillbaka ( hon brukar vara relativt trött efter dessa turer) . övriga dagar så travar vi i skogen ca 1 h två dagar i veckan, sedan är det dressyrpass och galoppfattningar 2 dagar i veckan. något bra tips på hur jag ska bygga upp detta?
vi har tillgång till ridbana, israka, bergsklättring, grusvägar och milslånga stigar(på sommaren) tacksam för svar

Sv: Distansträning 7årigt varmblod

Jag tycker det låter som du har en bra allsidig träning av din häst!
Basicregel i distansträning när det gäller att träna långritter är långsamt långt, dvs rid långt med i långsam fart!

:bump: tycker det låter som du hat en väldigt bra täning på din häst bra tips glöm bara inte vilodagarna,lagom träning lagom vila, jag skjälv varandagsrider våra hästar och det funkar bra, vila bygger ochså.jag använder mig av varierande teräng backträning, dressyr o hoppning, och intervallträning det har funkat på våra hästar lycka till
mvh anne:banana:

Vet du om det finns fler intresserade här uppe? Det ordnas ju inga tävlingar och jag har inte hört att någon skulle dra igång med något heller, vet du?

Är själv intresserad och har nån tanke om att lägga upp träningen så att jag i sommar och höst kan rida några längre turer.

Nej tyvärr inte,:crazy: det skulle vara kul om något anordnades, som tur är har jag westernryttare att rida långturer med så jag är nöjd tillsvidare,

Tack:D jag skulle dock vilja att hon skulle orka mer psykiskt eftersom hon blir så utslagen efter långturerna, några hjärntränings tips?

Liknande trådar

W
Träning Hej! Jag rider sedan 2 år tillbaka ett arabiskt fullblod, sto som nu är 20 år gammal. Hon är inte riktigt igång och har dålig...
Svar
2
· Visningar
1 353
Senast: obbbi
·
C
Distans Hej! Jag är ny på det här med distans, så jag skulle behöva lite tips från er med erfarenhet av att träna unghäst inför distans. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 066
Distans Hej alla! Hoppas ni vill hjälpa mig lite inom denna gren då jag är rättså grön. Det är så att jag har en 10åring Islandshäst som jag...
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: em76
·
Distans Nån gång i somras började jag bli lite nyfiken på distans men var då medryttare på en häst som mest blev riden i dressyr. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
2 960
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka