Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
neywaz skrev:Just den där tråden är jag helt inne på! Varför finns så få tävlande snygga arabhingstar?
Jag har själv haft en hingst på foder som jag tränat och tävlat, iofs bara upp till 80 km men jag hade honom bara i ett år. Nu har jag en helt ny hingst som har fått mycket bra poäng på utställning, samtidigt som han har starka fina ben och mycket bra psyke, honom ska jag förhoppningsvis få ha kvar längre än ett år så jag tror mycket på honom.
Jag tycker det behövs fler hingstar i distansaveln som samtidigt är arabtypiska, tänkte att istället för att bara önska kan jag väl börja någonstans själv och gjorde så här - tog emot hingst för träning.
Så förhoppningsvis om två-tre år har vi åtminstone en hingst - som både har arabtypen och meriter från de längre klasserna - i aveln
Hälsn Camilla
mahlmt skrev:Wimaz har inte så många avkommor. Jag tror det beror på hans temprament. Har bara sett honom på tävling och då har han varit mycket hingstig och stressad.
Karlina skrev:hans långa ben och smäckra kropp vill jag ha.
mahlmt skrev:Annars har jag inget imot Wimaz, bra stam. Varför tror ni andra att han inte fått så många ston trots prestationer?