Distansklubb

Sv: Distansklubb

Får jag lägga till en fråga? Finns det någon prövapå distans någonstans i närheten av västkusten till våren?

Vår klubb Nerikes Distansryttarklubb ligger långt från västkusten. Mitt emellan Göteborg och Stockholm i just Närke. Distansen är en väldigt ny sport, det finns inte så många rena distansklubbar ännu. Det lär nog komma, med er och alla andra distansryttares engagemang. Vår klubb startades förra året.
Vill man söka upp en ridklubb där det finns andra distansryttare så kan man gå in på Distanslistan http://www.distanslistan.com/ och titta, där finns en lista på klubbar som haft startande ryttare. Så ge inte upp i jakten på andra distansryttare. För när vi väl lyckas stråla ihop så har vi så kul.
Hälsning Maja

Hallau skrev:
Vilken distansklubb ligger närmast västkusten?

Berg Hästklubb ligger ju nära , det är nära om man tänker på att det är distans man håller på med :smirk: .
Även Föreningen Floby Ryttare ligger i västergötland...

Närmare västkusten än så finns det tyvärr ingen klubb som
håller på med distans, (vad jag vet).

Nu flyttar jag snart till tjörn vilket gör att det blir ännu några mil längre till närmaste "distansklubb"
Det kanske e dags att dra ihop en lite distansgrupp här i väst ??

/Maria

Senast ändrad av en moderator:

Hej,
Remmeneritten i Herrljunga är inställd i år. Istället ordnar Floby Ryttare en träningsritt på 3 mil på Mösseberg i Falköping lördagen den 16 april. För att få deltaga måste man vara medlem i Floby Ryttare, Vartofta Rid o Körsällskap eller i Falbygdens Hästsportförening, medlemskap går att lösa på plats. För att få mer info gå in på vår hemsida flobyryttare.falbygden.com (ej www först).
Välkomna!
Lilian Tanneby
Ordf Floby Ryttare

lilian skrev:
Hej,
Remmeneritten i Herrljunga är inställd i år. Istället ordnar Floby Ryttare en träningsritt på 3 mil på Mösseberg i Falköping lördagen den 16 april. För att få deltaga måste man vara medlem i Floby Ryttare, Vartofta Rid o Körsällskap eller i Falbygdens Hästsportförening, medlemskap går att lösa på plats. För att få mer info gå in på vår hemsida flobyryttare.falbygden.com (ej www först).
Välkomna!
Lilian Tanneby
Ordf Floby Ryttare

Vad synd att remmeneritten blir inställd :cry:
Då kanske man skall försöka sikta in sig på den där träningsritten istället, det e ju inte helt fel att starta upp med en sådan ..

/Maria

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: Blyger
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
445
Senast: Badger
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka