Distans träning

annoj

Trådstartare
HEJ!
Alla Distans älskare. Jag skulle vilja ha tids på att träna upp mitt halvblod sto, 11år. Just nu har hon ont i ryggen pga dålig sadel så hon ska stå ett tag nu, men ska göra andra saker med henne men inte rida. Men det skulle vara bra att få lite tips om hur jag ska sätta igång henne och fortsätta träning så att jag tävla lite distans. (förmodligen inte fören nästa vår)
Tacksam för svar! :)

Sv: Distans träning

men medans hon har ont i ryggen såkan du ju passa på att bygga upp hennes ben kontroll och kondition genom tömkörning i teräng., om man gör det så bygger man ju upp konditionen, och senor. skritt är en väldigt bra grund.

sen när du kan rida igen så kan du ju börja med att trava långsamt några km.
backträning är oxå ett bra tips!

sen när hon är helt bra eller vad man ska kalla det så kan du börja med att cantra nån kilometer och sen öka den längden..

Cantra = långsam arbetsgalopp, används ofta av galoppfolket

Det hoppas jag också. Hon har inte så ont i ryggen längre. men jag longerar henne med lite hjälptyglar så hon får hjälp med att arbeta i form. det ska jag göra i några veckor nu.. sedan ska jag börja rida henne igen :) TACK alla!!

ett bra tips att träna både dig och hästen ut och promenera långpromenader,ta med
dig lite fika.vem säger att man bara kan gå ut och gå med hunden? träna gärna lite cavletti ute inaturen eller i paddocken. och det krävs ochså lika mycket kondition
av dig som det görs av hästen.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Freazer
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Hermelin
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd