Distans i vagn eller från marken

T

TjejTjejen

Får man vara med i distansritt om man kör ponnyn eller om man leder/tömkör och springer bakom/vid sidan? Finns det kanske speciella klasser?

Såvitt jag vet måste man rida... :confused:

Men det finns ju tex Hästrallyt i Hälsingland som går varje sommar, där får man köra om man vill. det brukar var 7 mil uppdelat på 2 dgr... :)

Sv: Distans i vagn eller från marken

vad jag vet så måste man iaf rida över start och mål, vill du se springa hela vägen så får du väl göra det, men det blir nog lite svårt att hålla tidbegränsningarna. Jag tvivlar på att man får köra, då det heter distansRITT.

Vet inte om det finns kvar någonstans fortfarande men för en sådär drygt 15 år sedan hade Bergs Hästklubb en distanskörning/år. Det var superkul så det vore roligt om det dök upp igen. Vad gäller tömköra springa så är inte tömkörning godkänt eftersom det finns regler kring hästens utrustning men att springa bredvid är helt ok så länge du sitter på hästen över start och mållinje. Några av elitryttarna för 20 år sedan - Knut Nelson och Ulf Bäckström sprang ett par mil bredvid hästen på de långa distanserna... men du ska ha en himla fysik om du ska orka springa 5 mil i tävlingstempo :):) Lycka till!

Var det inte Ekenäsritten som hade en distanskörning i år.. tror jag..

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka