S
Star Spangled Banner
Sv: Diskutions tråd om tävlings nivåer o licenser
Hur skall klubbar göra för att söka detta tävlingsbidrag?
Jag hittade denna motion från distrikt öst där förbundsstyrelsen avslog möjligheten att äska medel från förbundet. Förklaring tack.
Jag tycker att en försäkring som täcker tävlingsmomentet är toppen, vad jag inte tycker om är att den inte är inbakad i medlemsavgiften. Försäkringen kostar 14000, detta är bara några ynka % av vad som betalats in genom medlemsavgifter ryttar + hästlicencer.
Förbundsstyrelsens yttranden över inkomna motioner till Förbundsårsstämman
2008.
Motioner från Distrikt Öst.
Motion 1. Enhetliga och tydliga regler för hur klubbarna kan äska medel från WRAS och
distriktet.
Yttrande: Det finns ingen avsikt att klubbarna skall kunna äska medel från förbundet.
Förbundsstyrelsen föreslår att Årsstämman lämnar motionen utan avseende.
Hej MikeFonderat till tävlingsbidrag från WRAS till klubbarna att ansöka om: 150000 :-
Vidare är det så att många hävdar att dom är täckta av sin hemförsäkring, men det är inte riktigt sant.
Om man läser de finstilta raderna för dom försäkringarna, så finns det nästintill inga hemförsäkringar som täcker tävling. Hemförsäkringar täcker generellt fritidsaktiviteter och träningar mm, men har en klausul mot just tävlingsmomentet. Vidare har många hemförsäkringar krav på viss säkerhetsutrustning, t ex hjälm, för att öht täcka ridning.
Detta krav finns inte i den försäkring som kommer med licensen.
/Mike
Hur skall klubbar göra för att söka detta tävlingsbidrag?
Jag hittade denna motion från distrikt öst där förbundsstyrelsen avslog möjligheten att äska medel från förbundet. Förklaring tack.
Jag tycker att en försäkring som täcker tävlingsmomentet är toppen, vad jag inte tycker om är att den inte är inbakad i medlemsavgiften. Försäkringen kostar 14000, detta är bara några ynka % av vad som betalats in genom medlemsavgifter ryttar + hästlicencer.
Förbundsstyrelsens yttranden över inkomna motioner till Förbundsårsstämman
2008.
Motioner från Distrikt Öst.
Motion 1. Enhetliga och tydliga regler för hur klubbarna kan äska medel från WRAS och
distriktet.
Yttrande: Det finns ingen avsikt att klubbarna skall kunna äska medel från förbundet.
Förbundsstyrelsen föreslår att Årsstämman lämnar motionen utan avseende.