Diskret pannband

Sv: Diskret pannband

Har för mig att jag sett en häst på tävling med ett sådant pannband.
Personligen föredrar jag mer klassiska träns/pannband om man kan uttrycka det så men det är ju en smaksak.

Får man ha det enligt TR? När jag frågade en Överdomare på en tävling (hon är med och fixar med TR) så var de pannbanden inte tillåtna... Har de ändrat definitionen på pannbanden nu eller?
Dock har jag sett det på en annan tävling (annan ÖD) och där sa de inget (frågade inte iheller, isåfall riskerade det bara bli liv om det och det ville jag inte, ville inte riskera att ryttaren skulle bli diskad).

Det är inte alls säkert att det går bra bara för att det är läder bakom, det står ju oxå att diskret dekor tillåts, sedan är det ju upp till huvuddomaren att avgöra vad som är diskret :crazy:

Jag blev påhoppad av en, i mitt tycke petig överdomare, hon ansåg inte att mitt panband var tillräckligt diskret och talade om att vissa domare minsann diskade ryttare för liknande pannband :confused:

Till saken hör att jag tycker inte att mitt pannband var något speciellt, det är läderbotten och sedan är det som glittrigt "strössel" i mitten, visst glittrar det men jag har sett mkt värre :cool:

Numera har jag investerat i ett pannband med en enkel rad med guldgula svarowski kristaller. :love:

Pannbandet ska vara av läder. Det får vara av annan färg än tränset och ev smyckat med diskret dekor.

Så står det på www.stallbacken.com

ta med det och ett annat mer diskret pannband, så om det tolkas som för mycket blingbling av just din domare så har du ett ombyte. :)

Liknande trådar

Ridning Hej igen…. Jag tänkte bara flicka in och fråga er(om någon vet) om man får styra hästen med tygeln ut mot sidan eller om jag måste...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur