Diskbråck?

T

Tomaten

Har en liten fundering om vill veta lite mera om en häst som har diskbråck mellan kotor i höftbenet?
Vill veta ALLT!
*Nyfiken* :) :)

Eftersom det råder delade mening om hästen överhuvudtaget har några diskar eller ej, så är det en lite konstig fråga :confused:
Den officiella ståndpunkten i Sverige är såvitt jag vet att de inte har det! Dessutom så finns det inga kotor i höftbenet. Höftbenet är höftbenet, och kotor är kotor.
Antingen så har du blandat ihopa det som blev förklarat för dig, eller så bör du starkt ifrågasätta personen som gav dig diagnosen "diskbråck mellan kotorna i höftbenet".

Mvh/Marie

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 898
Senast: SiZo
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023