Anna-KarinO
Trådstartare
Jag har varit iväg hos veterinären förra veckan och gjort ett ultraljud för att kolla på bland annat SI-leden på pålle, i hopp om att hitta en förklaring till hans ryggont. SI-leden såg väldigt bra ut men istället hittades en utbuktning mellan två kotor i ryggen (eller leder, hade lite svårt att hänga med). Så igår fick jag en förklaring till utbuktningen, det är en disk som åkt ut. Veterinären berättade att det är något som det inte finns så mycket forskning om att min ordinära veterinär ska höra av sig och berätta mer.
Min veterinär kommer ringa tidigast på måndag så nu undrar jag om det är någon här som har erfarenhet eller kunskap om detta? Känner mig helt handfallen då jag varken vet hur jag ska göra med hästen tills dess (boxvila, hagvila, röra på sig osv??) eller vad diagnosen kan komma att innebära.
Förstår att mitt inlägg är luddigt, men hoppas att någon har någon kännedom om diagnosen.
Min veterinär kommer ringa tidigast på måndag så nu undrar jag om det är någon här som har erfarenhet eller kunskap om detta? Känner mig helt handfallen då jag varken vet hur jag ska göra med hästen tills dess (boxvila, hagvila, röra på sig osv??) eller vad diagnosen kan komma att innebära.
Förstår att mitt inlägg är luddigt, men hoppas att någon har någon kännedom om diagnosen.