skiesabove

Trådstartare
Jag hittar väldigt lite svenskar på Discord, och det tycker jag är jättesynd.

Finns det några här som hade velat vara med och dra igång en svensk hästig Discord eller har nån go server dom redan är med i :)?

Jag heter Rhodolia Rosea#0020 där :).
 
jag hänger en hel del på Discord, men det är relaterat till mina intresseområden och jag har de kanaler jag är intresserad av.
 
Discord är bland de enda sociala medier jag använder längre. Är dock endast med i engelskspråkiga servrar, har provat några få svenska men gillade inte klimatet där så jag lämnade snabbt. Jag är med i få servrar överhuvudtaget och sållar hårt.

Jag och en internetvän är admins för en server som är fokuserad på hästspel och allmänt hästprat, samt lite annat spelrelaterat. Den skulle nog kunna vara av intresse för några här på forumet, men jag väljer att hålla den privat eftersom jag funderar på att lämna Buke.
 
Jag spenderar också massor av tid på Discord men sållar utifrån intressen, inte nationalitet hos dem jag pratar med. Jag tror att du letar på fel ställen om du inte kan hitta dem (de kanske inte ens vill säga att de är svenskar?).
 
Jag spenderar också massor av tid på Discord men sållar utifrån intressen, inte nationalitet hos dem jag pratar med. Jag tror att du letar på fel ställen om du inte kan hitta dem (de kanske inte ens vill säga att de är svenskar?).

Jag har varit på Discord sen 2018 och är aktiv i många servrar, men det är tröttsamt att umgås mest med de från anglosfären. Det finns en hel del kulturella skillnader som märks i djupare konversationer (jag är med i bland annat filosofi-servrar). Så fler nordiska internetvänner hade varit trevligt :).

Sweddits discord är typ bara snubbar som shitpostar, det har jag inget intresse av.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Cattis_E
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 571
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
842
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 866
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp