Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tingan

Min dotter fyller i mitten av maj 7 år. :love:
Och jag har lovat henne att när hon börjar förskolan ska hon få ha ett riktigt barnkalas. Då ska hon bjuda alla i sin klass-19 st....
Men hon vill ha ett Disco!!
Hur gör man iordning till ett barndisco??? :confused:
Vad ska det vara för mat??
Bör det vara tårta på ett födelsedagsdisco eller ska man ha glass eller annat???
Nån som haft ett Disco för barn på 7 år??
Vill ju att det ska bli så Bra som möjligt för min sockertopp utan att det ska kosta skjortan oxå då....:
 
Sv: Disco

nja, tårta kan man väl ha. Men mer snacks och plockmat! Sen serpentiner i taket, ballonger med vakuum i, så de också sitter i taket. Sätt färgar papper för fönstren, blir coolt! :)
Får se om jag kommer på mer sen!
 
Sv: Disco

Skippa tårtan och ha glass med strössel och såser till och ev godis, många barn gillar inte tårta. Stora skålar med popcorn och chips, saft att dricka till, gör som YorkWann skrev med ballonger o dyl.Det är bra och ha lite lekar på lut för oftast vill de inte dansa så mycket i början men det är häftigare att ha disco än kalas fast de vill ofta ha det lite kalasaktigt med.
 
Sv: Disco

Många disco-kalas har vi haft:angel:

Man kan köpa en sådan där billig liten discolampa som snurrar runt med olika färger (kostar runt 100 lappen ), vi har sedan monterat den på ngn hylla så att den syns så mkt som möjligt.
Ljusslingor som man har runt jul funkar också bra som belysning i discot.

Du kan köpa vanliga färgade glödlampor och sätta i vanliga lampor.

Servera hamburgare eller korv.

Gör bål med ngn läsk, citronskivor och is.

Har du möjlighet så bränn ner cd-skivor med blandad musik som barnen gillar så behöver man inte hålla på och byta musik.

När vi har haft disco hemma så har vi haft själva discot i ett mörklagt rum utan "kalasgrejerna", sedan har ballongerna,serpentinerna varit i köket där dom ätit tårta osv när dom har dansat klart.
 
Sv: Disco

Min son hade disco till kalas här i januari. Han ville bjuda på hamburgare och så blev det. Alla barnen tyckte det var gott tror jag!
 
Sv: Disco

tack att någon mer reagerade, trodde nästan ett tag att jag blivit kemiskadad (går nv) som tyckte att det var Helium man ska ha i ballongerna om man vill ha dem i taket!
 
Sv: Disco

vaaa häftigt disco för en 7 åring :rofl: :rofl:

heja mamma heja mamma

:banana: :banana: :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bonusdottern ska få göra om sitt rum..Dock är det budgetrenovering som gäller. Idag är det vävtapet i en solgul nyans som hon inte...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Trasten
·
Övr. Barn Hej allihopa! Behöver hjälp. Har fullständigt ångest över dotterns kalas. Framförallt vilka vi har bjudit. Dottern fyller 6 år och har...
Svar
11
· Visningar
2 825
Senast: YaHilweh
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 386
Senast: tuaphua
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 799
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp