Dina macrobilder

L

Lace

Här kann du posta dina bästa macrobilder. :)

spiderman_vol__2_by_embliss.jpg


rainy_morning_flower_by_embliss.jpg


I_like_them_all_by_embliss.jpg
 
Sv: Dina macrobilder

Jag har inget macroobjektiv (än), så detta är väl i princip en av få macrobilder jag har. Länkad från Facebook.

5370_145062490672_571865672_3513832_7604504_n.jpg
 
Sv: Dina macrobilder

Mitt første bilde er tatt med semikompakt (Fujifilm Finepix S5700), så man behøver slettes inget macroobjektiv for å få til fine macrobilder. :) Nydelig sommerbilde!
 
Sv: Dina macrobilder

Åh, jag har också en S5700 här hemma. Riktigt trevlig liten pryl!

Gillar din första bild väldigt mycket!
 
Sv: Dina macrobilder

*kl*

även jag har en S5700 hemma, roligt sammanträffande! :)

vet int eom det räknas till macro, men den här gillar jag mycket, var en av de första bilderna jag tog med den kameran, fast det är iofs över 2 år sen... har inte blivit mycket sånt sen dess.
cirrieskamera016.jpg
 
Sv: Dina macrobilder

Purple_herb_by_Achatina.jpg


Frozen_flowerbud_by_Achatina.jpg


Frozen_flower_by_Achatina.jpg


Har inget macroobjektiv på kameran men man kan ta macrobilder om man vänder på objektivet (dock inte så bra att göra)
 
Sv: Dina macrobilder

index.php

index.php

index.php

index.php

Har inget bra makroobjektiv till min kamera nu, men har önskat mig i julklapp så vi får se om tomten är snäll i år :angel: Detta är taget med gamla kameran.
 
Sv: Dina macrobilder

Har tyvärr inte heller något macroobjektiv än, men ja.. här är några iaf :)

IMG_0187.jpg


IMG_0193.jpg


IMG_0223.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dina macrobilder

index.php

index.php

index.php

index.php

Har inget bra makroobjektiv till min kamera nu, men har önskat mig i julklapp så vi får se om tomten är snäll i år :angel: Detta är taget med gamla kameran.

Jag gillar din översta bild. Kreativ och annorlunda blombild! Det gråa i nederkant tycker jag drar till sig blicken i onödan, kanske går det att klona bort?

Din sista bild har ett underbart mjukt ljus. Mycket vacker!
 
Sv: Dina macrobilder

Jag gillar din översta bild. Kreativ och annorlunda blombild! Det gråa i nederkant tycker jag drar till sig blicken i onödan, kanske går det att klona bort?

Din sista bild har ett underbart mjukt ljus. Mycket vacker!

Jag har själv inte ens tänkt på det gråa, som är ett blomblad. Möjligt att det går att klona bort, jag får testa nån dag. Detta är en av mina favoritmakro, just för att den är orginell :)
Rosen älskar jag oxå, den blev jättebra med solljuset bakifrån på balkongen. :love:

Tack för beröm!:bow:
 
Sv: Dina macrobilder

1224855418_resized.jpg


1224855428_resized.jpg


1224855434_resized.jpg


Bästa och bästa... jag tar så sällan macrobilder så det här är några av de fåtal jag har. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dina macrobilder

Den sista bilden (ödla?) är ju helt underbar! Synd bara på det ljusa grässtrået uppe i högra hörnet.
 
Sv: Dina macrobilder

KL

Och jag har ju inte ens en kamera :o

Har iaf lyckats leka mig fram till ngt liknande med mobilen (har dock missat macroinställningen som tydligen finns så dessa är tagna enbart med manuella inställningar) Hoppas de duger ändå?

27831576.jpg


27831577.jpg
 
Sv: Dina macrobilder

Den sista bilden (ödla?) är ju helt underbar! Synd bara på det ljusa grässtrået uppe i högra hörnet.
Ja det är en ödla.
Tack! jag tycker också den blev bra, jag fick jobba hård för att få den. Det är inte så enkelt att komma så nära en ödla. Så lite fel gräs får man leva med.:)
 
Sv: Dina macrobilder

Ett litet axplock på de första bilderna jag råkade hitta... De är beskurna och förminskade, så det är bättre kvalitet på originalen. Länkar till några eftersom det är spindlar och diverse kryp på dem. Det kanske inte alla vill se. De är inte tagna med samma kamera allihop.

LÄNK 1
LÄNK 2
LÄNK 3 (notera de små "knottrorna" på spindelns bakkropp - det är små spindelbarn!)
LÄNK 4

Den sista är på en blomma, så den lägger jag ut ändå. :D

dunboll.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: Blyger
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 584
Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
293
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 743
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp