Din favorit pad!

western_wannabe

Trådstartare
Är i pad-köpartagen och kan inte riktigt bestämma mig:angel: Skulle vara jättekul om ni kunde komma med lite inspiration... Vilken är just din favoritpad? Snyggaste padden? Gärna bilder om ni har!

Sv: Din favorit pad!

Lite OT men var inte du på cross-creek och tränade på kossor i januari? (känner igen din häst på ett par bilder)

Till ämnet: De paddarna är otroligt bra kvalitét, sanslöst populära och flyger av hyllorna:D

OT (igen) Vill du vara med på en kosseclinic igen? Pm:a isåfall:)

Jag är inte så förtjust i paddar, tycker dom är otympliga och passar aldrig riktigt bra förrän de är så utslitna att de är dags att skaffa en ny... dom är också jobbiga att rengöra. Jag gillar i stället att använda mig av en tunnare pad, typ ull-pad som formar sig bra efter hästens rygg och leder bort fukt från hästen, och är inte svår att göra ren. Sen använder jag en fin filt ovanpå, filtar är inte lika dyra och man kan byta färg när man vill eftersom man har råd med fler än en. :)

Senast ändrad av en moderator:

Den här gillar jag, ligger som en smäck och är lätt att göra ren :love:
24610T.jpg

jag har denna
fb-76.jpg

*älska*
ca 1500kr
Professionals choice. lätt att hålla ren osv.
har man dock en "svankig" häst med ömtålig päls kan de bli lite nött av kantbandet, men det går ju att fästa ludd om man har lust.

jag har denna
fb-76.jpg

*älska*
ca 1500kr
har man dock en "svankig" häst med ömtålig päls kan de bli lite nött av kantbandet, men det går ju att fästa ludd om man har lust.

Det är väl en Tacky too ifrån reinsman?

usch vad jag blir avundsjuk :p
har suktat efter den läääänge nu.. men har ju inte ens nån westernsadel eller ridbar häst heller för den delen, så den får vänta lite.(vilket är lika bra iofs då jag inte har råd med den nu ändå);)

kan du inte slänga in en bild på den som du har?

Jag var där men min syster, och det var hon som red :)
Vi kommer tillbaka, vet inte när dock... troligtvis nästa tillfälle, om det finns platser kvar då :D

jag har denna
fb-76.jpg

*älska*
ca 1500kr

Den skulle Lenita gilla........

Har provat ett 15-tal paddar av olika material, modeller och tjocklekar. Den bästa padden av alla dom är en konturskuren pad i 100% ull från www.5starequineproducts.com. Finns i flera tjocklekar, modeller och färger. Går också att få custom made efter just din sadel. Den är helt outstandig vad gäller stabilitet (behöver inte dra sadelgjorden lika hårt), reducera tryck, transportera bort fukt och är dessutom lätt att hålla ren. Dessutom är det ren ull som enligt mitt tycke är det absolut bästa materialet. Vem skulle förresten vilja ta på sig en tröja gjord av TackyToo material?! Om intresse finns kommer vi att börja importera dessa paddar till Sverige. Hör gärna av er.

Hola,

Jag är inte så bra på det där med att det skall vara snyggt......

Mera att det skall vara praktiskt och funktionellt. Jag har ett antal olika paddar, ullfilltar och skinn vilka jag varierar med beroende på hur hästen ser ut just då och vad vi skall göra.

Företrädesvis använder jag ullpaddar, ullfiltar och renskinn.

mvh Eva

*kl*

Tack för era tips! Nu har jag beställt en pad, det blir en enfärgad ullpad till att börja med (som det tipsats om i en annan tråd). Så får jag köpa en lite roligare pad i sommar på RHC om jag hittar något fint där...

Men fortsätt gärna berätta om era favoritpaddar:)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Unafraid
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka