Inga minnen av att ha blivit väldigt besviken bortsett från att jag fyller år veckan innan jul och ofta fick något kombinerat jul/födelsedag . Visserligen lite dyrare men änså så var det tråkigt att fylla år innan jul
Det skriver jag under på, speciellt när man får presenter inslagna i julklappspapper...
Jag blev skrämd av en julklapp en gång.
Det stod en oinslagen kartong på golvet vid mina fötter och helt plötsligt lät det från kartongen och den rörde på sig - och helt plötsligt stack det upp ett kaninhuvud ur lådan! Det var mitt första möte med en väldigt speciell vädurskanin vid namn Kurt, som kom när jag ropade hans namn, som gick att ha lös i trädgården, som rymde en enda gång för att han skulle leta reda på mig.
Annars har vi ju den där då jag fick två likadana CD-skivor av två olika personer, den ena skivan togs tillbaka för att bytas och jag har fortfarande inte fått något annat istället...
Nu för tiden är det roligare att ge än att få, även om det fortfarande pirrar av besvikelse när man inte får något av det där lilla man önskat sig.
I år inbillar jag nog mig att jag inte bryr mig lika mycket om julklapparna då jag i födelsedagspresent fick det där presentkortet på IKEA jag ville ha och kunde fixa färdigt där jag bor.