Sastra
Trådstartare
Kan jag lämna mina katter instängda i sovrummet under upp till sex timmar? Jag fick lapp i brevlådan ikväll om att det kommer hantverkare hit i morgon. Givetvis har jag ingen aning om exakt när på dagen de kommer. Hantverkarna ska traska ut och in genom ytter-och balkongdörr så att lämna katterna "fritt" när vi inte är hemma och kan se till att de inte släpps ut är inte alternativ. En möjlighet är att stänga in katter (+ låda, mat och vatten givetvis) i sovrummet. Men kan jag verkligen göra det? KAN kan jag ju, men det känns inte riktigt bra. De kommer säkert att njuta i fulla drag till att börja med eftersom de älskar att vara i sovrummet och det vanligtvis är förbjudet område Men det är ganska många timmar vi pratar om.
Jag ska ringa företaget i morgon bitti och höra mig för om det finns möjlighet att de kommer hit först på morgonen eller tar vår lägenhet i övermorgon istället, men det känns som att kräva lite väl mycket och jag förväntar mig inte att de kan ställa upp på ett sådant önskemål.
De kommer säkert att sova mesta tiden men det kan ju hända att det borras och är allmänt högljutt när hantverkarna kommer.
Hur hade ni gjort?
Jag ska ringa företaget i morgon bitti och höra mig för om det finns möjlighet att de kommer hit först på morgonen eller tar vår lägenhet i övermorgon istället, men det känns som att kräva lite väl mycket och jag förväntar mig inte att de kan ställa upp på ett sådant önskemål.
De kommer säkert att sova mesta tiden men det kan ju hända att det borras och är allmänt högljutt när hantverkarna kommer.
Hur hade ni gjort?