Dilemma....

Amelia

Trådstartare
He jallihopa!

Jag har hittat en trailer (har sålt min sk#!¤"¤#t-värmlandsvagn..)
och det är en star safir -98. Med fronturlastning som jag länge velat ha och boogie samt nyare golv.
Jag har fått erbjudande att köpa den för 18 lax. Den är besiktigad och enligt säljaren är det inga fel på den. Naturligtvis kommer jag fullfölja min undersökningsplikt särskilt vad gäller axlarna - hur det nu skall gå..:cool:

Nu är det ju dock så att jag inte har någon häst ännu.:grin:. Men jag går i hästköpartankar och har tittat på en hel del. Funderar även på om fodervärd skulle vara någonting för mig.

NU TILL DILEMMAT:

- Köper jag släpet så kommer min hästköparkonto reduceras en del då jag förutom inköpssumman måste ha en hög med besparingar för hästens årliga omkostnader (vilket är ganska mycket samt för skador, träningar, utrustning och så vidare). Detta eftersom jag endast jobbar deltid och ännu inte lyckats hitta något extra. Fodervärderi är nog en bättre idé då än att köpa en häst som inte egentligen är "drömhästen" i såfall (Jag vill ha häst NU- inte om ett halvår för jag har hästabstinens..)

- Å andra sidan så tänker min lilla hjärna jag att jag gör ett "kap" vad gäller transporten. (Har varit bortskämd med eget släp de senaste åren och under min hästs skadeperiod har den varit oumbärlig i det avseendet att den är ens egen och man inte behöver låna något som kan gå sönder plus den är alltid tillgänglig och kostar inte något nämnvärt i underhåll /drift. Att inte ha ett släp gör mig "beroende" av någon annan och det är inte en fördel i detta fall).

- Ångrar jag mig går släpet med lätthet att sälja för minst inköpspriset?:d

ÄR MINA TANKAR OREALISTISKA ELLER TÄNKER JAG FEL?? :crazy:

Sv: Dilemma....

Jag tycker att det var ett väldigt bra pris på det släpet.

Det finns ju HUUUUUUR många bra hästar som helst till salu, 18000 borde inte göra nån jätteskillnad, men väldigt mkt värt att ha eget släp om du vill åka ikring och träna och tävla

Sv: Dilemma....

Köp släpet för det var ett riktigt bra pris! dessutom kommer du bli jättenöjd med släpet, de är superbra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka