Digitalkamerahjälp!

Glimfeather

Trådstartare
jag har tagit massa kort med mn lånade digitalkamera men kan nu inte få in demi datorn. jag har stoppat i kabel och det låter i datorn när jag sätter på kameran. men det händer ingenting! nån som kan hjälpa mig?
 
Sv: Digitalkamerahjälp!

Välj "Den här datorn" i statmenyn. (Om det alternativet inte finns får du öppna utforskaren i stället. Ett annat sätt är att hålla ner Windowsknappen och trycka på E på tangentbordet).

Förmodligen har din digitalkamera dykt upp som en ny enhet under "den här datorn". (Hårddisken brukar heta "C", cd-spelaren kan heta "D" och så vidare. Din kamera får första lediga bokstav). När du hittat den nya enheten kan du bläddra dig fram till filerna och sedan kopiera över dem till lämpligt ställe på din hårddisk.
 
Sv: Digitalkamerahjälp!

Om du har XP som operativsystem så borde kameran synas i "Den här datorn". Den brukar heta "Flyttbar disk" eller något liknande.
Har du ett annat operativsystem (t ex Windows 98) så måste du förmodligen installera kamerans drivrutiner innan datorn kan hitta den. Drivrutinerna medföljer kameran på en cd eller finns att ladda ner på tillverkarens hemsida.
 
Sv: Digitalkamerahjälp!

jag har xp.skivan funkar inte. men jag har lämnat allt till en kompis som ska fixa det nu.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
949
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 572
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp