Digital signatur

Stinaelin

Trådstartare
Om en vill ha en digital signatur, för att signera PDF:er och liknande, privat, hur fixar en det? Har någon tips på en bra mjukvara?
Tack!
 
Det finns lite appar man kan använda. Jag testade lite olika varianter när jag behövde sist, minns tyvärr inte vad den jag valde heter.. Sign någonting..
 
Jag använder en site som heter elektronisksignering.se. De dokument som ska signeras måste vara pdf och så krävs det bank-ID. För övrigt är det bara att följa instruktionerna, ladda upp dokumentet och signera. Jag kan även bjuda in andra att signera. Du behöver inte ladda ner något till datorn eller ha någon licens.
 
Det har jag. Vad heter appen? Hur hittar jag den?
Ingen app alls!
Om du har ett pdf-dokument öppet så trycker du på pennan uppe i högra hörnet. Då får du upp en rad med olika pennspetsar längst ned i skärmen. Tryck på plus-ikonen längst ned till höger och välj signatur. Jag hade sparat ner dokumentet i Filer på min iPhone, sedan öppnade jag det där då ser bilden ut så här:
1D58ECDB-2B1F-4FEE-AC6B-DB1F5C726FAE.webp
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 404
Senast: hundtant
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: SaraXX
·
R
Skola & Jobb Jag ska anordna en kurs och tänkte att det vore smart att göra en digital anmälningsblankett dit alla kan anmäla sig via en länk...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Raderad medlem 68338
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp