Diddi special VS Star-Trekk Gaiter

Sv: Diddi special VS Star-Trekk Gaiter

Har tyvärr bara erfarenhet att Diddi special men är det något särskilt du undrar över den så kan jag försöka svara.

Är absolut ingen expert på diddi dynan, däremot är det en sådan sadel som jag äger och rider i på min häst.

Och Glampi bara älskar sin diddi dyna.:love:

Ska köpa ett sto efter hon fölat och det är avvänjt (hon på min bild). Tappar hon inte vikt av att ge di åt fölet så kommer hon att ha nästan 100kg övervikt till en början. När jag började pyssla med henne och rida ibland så var det bara diddidynan som satt någorlunda på plats (varit skada, väldigt ranghög och matglad). Det är den enda bomlösa jag provat och det är endast 2 saker som jag tyckte var negativt men det positiva överväger helt klart. På vissa hästar så låg den nästan på manken (borde gå att använda någon av paddarna till andra bomlösa) och bred att sitta i (har ont i höfterna ibland). Diddi dressyr verkar ha fixat de sakerna så blir jag attt köppa en Diddi så blir det en dressyr.

Är väldigt sugen på en Gaiter och har en fundering och tänkte höra om någon testat att ha den på en häst modell "flodhäst"? För glider den så är det ingen ide att skaffa fören hon kommit i matchvikt.

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: ufot
·
Utrustning Är på jakt efter en till sadel att alternera med. Har två kortryggade hästar och för tillfället endast en sadel- sensation g3. Har...
Svar
3
· Visningar
1 211
Utrustning Jag har en Star Trekk Island till min häst, bredaste koppjärnet i och nu börjar hästen bli för bred. Jag gillar sadeln och funderar...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Yllet
·
Islandshäst Ni som testat Tönn Gel, Top Reiter (med stora knästöd) och även Diddi special sadlarna, vilken tycker ni är bäst och varför? :) (Jag...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka