Diarré som inte ger med sig.

N

Nikoba

River mitt hår här hemma av frustration.
Min lilla kaninhona har diarré och blir inte av med den. Hon ska paras om en månad och det är högst relevant att hon är bra då. :/

Hon & kaninkompisen går på bara hö & vatten nu sen några veckor tillbaka. Hon har "okej" hull men skulle gärna få väga något kilo till.
Hon är pigg för övrigt och äter & dricker vad jag sätt.
De bor ute med tillgång till stooor rasthage.

Vad tusan ska jag göra? Tips mottages mer än gärna! Vill inte para henne innan hon är helt bra!

Mvh Emma

Sv: Diarré som inte ger med sig.

Först en tur till veterinären för att se så kindtänderna ser bra ut. Hon kanske äter, men hon kanske inte kan tillgodogöra sig näringen i höet eller mala det på rätt sätt.
Finns även hos veterinär Fibreplex, ett probiotika för kaniner och gnagare som återställer magens och tarmens bakterieflora.

Nja, tänderna har jag svårt att tro att det skulle vara fel på. Visserligen bara kollat framtänderna, men hon skulle nog vara magrare om hon inte kunde mala ordentligt. Men kanske värt en titt iallafall. :)

Vad är hon för ras? hon måste vara rätt stor för att gärna få lägga till ett helt kilo till. Har hon haft diarré länge? i så fall är det hög tid att åka till vetten och kolla upp inte bara tänderna utan också hur magen/tarmarna mår.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 957
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hejsan! Håller på att slita mitt hår snart, ska försöka göra en lång historia kort: Har en 23årig kallblodstravare som är otroligt pigg...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej, Kan börja med att säga att vi har varit hos veterinär idag. I fredags så låg jag och vovven i soffan och tittade på tv (hunden...
Svar
9
· Visningar
2 937
Senast: rotterod
·
Hundhälsa Vår 11 veckorsvalp har vi haft i en vecka nu. Hon började i torsdags att ha diarré och bajsar färre gånger än vanligt...
Svar
6
· Visningar
7 873
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama