Dianetikreklam på Buke????

kullerbytta

Trådstartare
Är det ingen mer än jag som reagerat på Dianetikreklamen i banners här på Buke
Förbättra din Iq och bota din depression.....:eek:
Scientologin är för mig en ganska tvivelaktig sekt. Hoppas verkligen att folk inte går på deras reklam.
Eva

Sv: Dianetikreklam på Buke????

Jag tyckte det konceptet är helfestligt. De flesta som jag vet är deprimerade har en iq på över-långt över medel. :confused:

Det kanske är så att jag skulle vart ett geni om jag vart "frisk" :angel:

Jo, jag reagerade på det häromdan, men jag orkade inte skriva ett inlägg, och sen glömmde jag bort det.......

Håller med om det, funderar vilka kriterier Bukefaderatorn har för annonsörerna.
Scientologerna har förstört livet för många, både psykiskt och ekonomiskt.

Jag blir lite beklämmd med tanke på att många på Buke verkar må dåligt och att det är många yngre här som kanske inte vet vad Scientologi är. Kort sagt jag tycker dom kan fiska själar på gator och torg, jag vill inte ha dep rätt upp i nosen när jag sitter vid datorn:mad:

Jag tyckte det konceptet är helfestligt. De flesta som jag vet är deprimerade har en iq på över-långt över medel. :confused:

Jag och min kompis gjorde en liknade inventering av oss och våra vänner och kom fram till att det var de som är lite småkorkade och taskigt allmänbildade som verkar vara lyckligast och mest problemfria.:idea:

Självgoda som vi är så räknar vi oss *tyvärr* inte till den gruppen.......

Jag har reagerat men det kom något annat emellan när jag skulle skriva inlägg om det.

Är det en google-reklam? Isåfall är det är inte Gunnar som styr vad som visas där, utan google mappar reklamen efter vad som står i trådarna.

Däremot är det förstås möjligt att han kan lägga in veto mot viss Google-reklam, jag är dock inte helt säker på det.

Oavsett om det är en Google-reklam eller en ren bukebanner så tycker jag att du ska pm:a Gunnar och förklara vad du anser att problemet med reklamen är, så får han bedöma vad han ska göra. Eller så postar du en tråd om det på Bukefaloshjälpen som Gunnar brukar läsa. Eller så ber du Tifo flytta den här tråden till Bukefaloshjälp.

Det här har diskuterats förr utan reaktion från Gunnar. Även reklam om spelsidor och sexleksaker som dykt upp på ungdom t.ex.

Skit tycker jag.

Jag hajade också till direkt när jag såg reklamen här, tyckte det kändes ytterst obehagligt. Gjorde ett arbete om scientologi i skolan o var på studiebesök i deras "kyrka" i Sthlm. En mycket märklig o rätt kuslig upplevelse. Tjejen vi intervjuade verkade typ nästan lite hjärntvättad. Känns väldigt mycket hemlig sekt, religion-delen är mer den ytan de vill visa resten av världen.

Är det en google-reklam? Isåfall är det är inte Gunnar som styr vad som visas där, utan google mappar reklamen efter vad som står i trådarna.

Däremot är det förstås möjligt att han kan lägga in veto mot viss Google-reklam, jag är dock inte helt säker på det.

Oavsett om det är en Google-reklam eller en ren bukebanner så tycker jag att du ska pm:a Gunnar och förklara vad du anser att problemet med reklamen är, så får han bedöma vad han ska göra. Eller så postar du en tråd om det på Bukefaloshjälpen som Gunnar brukar läsa. Eller så ber du Tifo flytta den här tråden till Bukefaloshjälp.
Nä, jag vill att tråden ligger kvar. Alltid kan det funka som en motvikt. Det är fler som läser här. Just nu när jag skriver så står det: Dåligt självförtroende? Vad kan vara den verkliga orsaken bakom? Våga titta efter?
Jag blir alldeles knopprig
:cry: :crazy:
Jag har skrivit om detta tidigare, knappt ett år sen, men inget hände. jag kan skriva ett inlägg till på Bukefaloshjälpen med länkning hit.
Eva

Ja, det är riktigt obehagligt. Om det vore oharmligt och folk bara blev lurade på pengar så vore det en sak. Men detta är ju en organisation som kan förstöra livet för människor.
Vad kommer härnäst? Nazireklam? Hells Angels?
Var går gränsen för vad som är ok.
Jag har sett det ett tag nu och som flera andra ignorerat det för att jag inte orkade skriva ett inlägg. Tycker faktiskt att det är rätt allvarligt.
Eva

Jag och min kompis gjorde en liknade inventering av oss och våra vänner och kom fram till att det var de som är lite småkorkade och taskigt allmänbildade som verkar vara lyckligast och mest problemfria.:idea:

Självgoda som vi är så räknar vi oss *tyvärr* inte till den gruppen.......

" Gode Gud låt mig vara

en lycklig idiot... "

Det är väl ingen hemlis att LeMarc också tillhör de deprimerade med högre IQ än medel :cool:

Förhoppningsvis kan folk använda sin IQ till att genomskåda hjärntvättsförsök med vinstintressen.

Bra att ni uppmärksammar mig på den här typen av annonser.

Detta var uppe i våras också då de, om det var samma vet jag inte, annonserade.

Det är google som i första läget godkänner vilka som skall få annonsera, jag hoppas att de tar bort det värsta.

Jag kan sedan blockera vissa webb-adressers annonser. Då måste jag först veta vilken webb-adress den oönskade annonsen länkar till.

Jag kommer ihåg att jag sett denna annons några gånger, men jag förstod inte/kopplade inte vad det handlade om. Nu när jag vet, så har jag inte sett annonsen mer, typiskt.

Jättebra om ni hör av er om ni ser annat bland googles annonser som ni anser mycket opassande.

I våras försvann de opassande annonserna innan jag hann åtgärda dem, kanske google plockade bort dem, vi får se hur det blir denna gång.

Och nu i denna stund är den synlig på alla sidor tycker jag i de flesta diskussioner.

Ja, jag såg den nyss på gnägg och ungdom.

KL

Nu är reklamen tillomed här när det diskuteras om den...kusligt mohaha..*spökskratt* :D

Jag lyckades precis få syn på den reklamen och adressen.

Jag har nu blockerat den hos google, men det dröjer tyvärr ett tag innan blockeringen träder i kraft.
Förhoppningsvis finns de inte på fler adresser.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: fixi
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst