Hon låg fin i blodsocker även på kvällen både före och efter kvällsmål så vi skippade insulinet. Imorse låg det fortfarande fint.

Idag så kastreras hon.
Om turen är med oss så kanske det räcker med kastration och hon inte behöver insulin utan att detta var rent hormonrelaterat.

Om diabetesen uppkommer i samband med löp och man är snabb med att kastrera så kan man häva problemet och hunden behöver inget insulin.

Om diabetesen uppkommer i samband med löp och man är snabb med att kastrera så kan man häva problemet och hunden behöver inget insulin.

Tyvärr så har den inte uppkommit i samband med löp.

Hon är nu kastrerad och vi håller på att ställa in insulinet.
Vi kollar blodvärde 3 gånger om dagen var sjätte timme. Det ser lite lustigt ut. Lågt morgon och kväll men ganska högt mitt på dagen - trots att hon nu börjat motionera.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
837
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
865
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Lillkin
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka