Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ett par via vänner. Båda blev friskförklarade(!) efter en tids medicinering.
Bara en enda hund. En äldre blandrastid som blev sämre och sämre och togs bort för att ägaren inte orkade se henne i det skicket.
Fick insulin men det gick inte att få bukt med blodsockernivåerna utan hon kissade floder ändå.
Det gick rätt fort.
jag som själv är diabetiker och dagligen testar mitt blodsocker undrar varför man inte kan mäta blodsockret själv? Borde väl gå att ta prov i örat tex?
Jag kommer att få lära mig mäta blodsockret på henne. Så om hon bara svarar på insulinet och vi kan ställa in det så kommer jag också att kunna hålla koll hela tiden. Tanken är att vi ska ta prov varje dag åtminstone till en början
Är hon kastrerad? Annars ska det göras så snart som möjligt efter ställd diagnos.
Du får berätta hur man gör.Jag kommer att få lära mig mäta blodsockret på henne. Så om hon bara svarar på insulinet och vi kan ställa in det så kommer jag också att kunna hålla koll hela tiden. Tanken är att vi ska ta prov varje dag åtminstone till en början
Får jag fråga varför man ska kastrera vid diabetes?
Jag hade en tik som visade sig ha diabetes vid 2,5 års ålder. Jag svarar gärna efter förmåga om det är något du undrar över.
Jag använde vanlig spruta med väldigt kort nål. Veterinären skrev utrecept på vad jag skulle ha.Vlken form av spruta använde ni till insulinet?
Penna eller vanlig spruta som ni sög upp insulinet med?
Hur ofta kollade du blodsockret?
Hur ofta kollade du urinen?
Gav du ngt specialfoder?
Imorgon ska jag till min kusin (tillika hundens veterinär) och lära mig spruta och även lära mig ta blodprov