Detta gäller TRÄNA trav....

ghost

Trådstartare
För några år sedan var det ju en travkusk som bytte höftled.

Jag har för mig att konvalescensen från att köra lopp var ca 6 månader men är det någon som har en aning om hur lång tid det tog innan h*n kunde börja träningsköra?

Sv: Detta gäller TRÄNA trav....

Tror det är jttesvårt att säga.Det varkar vara en operation som slår så olika i läkningsprocessen.En del får tom göra om op.

Ja men det vet jag! :idea:

Jag undrar om någon vet ungefär hur lång tid det tagit i det fallet som verkade gått bra, eller om någon annan har ett annat verkligt exempel?

Om det är Kent Friborg du syftar på så har det inte gått så friktionsfritt, klicka ...:crazy:

Nä, jag tänkte nog på en yngre förmåga som varit i farten ett tag efter operationen...

Han har samma initialer som jag. :idea:

F.J bröt sin höf också (tror jag det var iallafall)
men han körde lopp efter fyra månader (om jag inte minns fel), fast jag vet att det var sagt sex månader från början.
vet ej hur han mår i dag, men han tränar och kör förfullt så det är nog inga problem. Vet att han var halt länge efter, men efter tag så var det bara när han hade kört/ridit mycket den dagen annars så såg man det knapt.

Senast ändrad:

Så med en lyckad höftledsop. behöver det alltså inte ta så himla lång tid innan man kan börja motionsköra på skapligt underlag eller i skritt! :idea:

Tack för infon...

Saknar du nån att köra med? eller är det du som är lagad i höften? har en kompis som har titanprotes och för honom tog det nog ett halvår!

Saknar du nån att köra med? eller är det du som är lagad i höften? har en kompis som har titanprotes och för honom tog det nog ett halvår!

Det är min mamma som bytt höftled, hon kör inga jobb men det är en viss tillgång att ha hjälp med motionskörningen. :idea: Samtidigt är hennes konvalescens lika viktig som kusarnas. ;)

Det verkar som operationen gått bra och hon är envis som synden så det vore bra om hon inte klänger upp i vagnen för tidigt! :angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka