DETTA är en oseriös hund-annons

Sv: DETTA är en oseriös hund-annons

Tja enligt andra vavva-ägare jag pratat med så är de svåra att få rumsrena!!! De hade sina hundar att kissa i duschen... Eh.. inte vet jag...

Tänk dig en Labrador kissa i duschen :rofl:

:eek: Vad sjukt. Är det för att man är lat och tänker ha den som 'innehund' eller ngt. Tänk så många som kanske hoppar över att gå en runda med vovven för att de ändå kan göra sina behov inne :crazy:

Det är troligvis för att ofta (nu drar jag alla över en kam) är det folk som köper chihuahuas enbart för att ha som acessoarer (spysmiley). Många av dessa ser ju den stackars lilla hunden som bara en gullig leksak, och det är ju såååå jobbigt att rasta den :devil: .

Jag hoppas dock att detta inte är så sant som jag tror det är. Och visst, ur en synpunkt skulle väl det vara bekvämt med en hund som kan gå på lådan....

Små minihundar är svåra att få helt rumsrena.
Dels för att man knappt ser om dom sitter eller står för dom är ju så små och dessutom fryser som lättare och sätter sej ogärna ute om det är kallt.
Många uppfödare lär sina vavva valpar kissa på tidning eller i låda. Så jag tror att det är seriöst menat.

Men ändå, såg ni bilderna?

De var väl tagna i en bil av något slag och i ett totalt mörker. Ifall man sätter ut bild vill man ju att man ska se hunden. Annonsen verkade inte särskilt seriös tycker jag :/

Tagna i en bil = smuggelhundar med rabies och dvärgbandmask. Det är min första tanke....

Jag FATTAR inte hur folk kan vara så dumma att de köper hundar som de inte har en aning om var de kommer ifrån :confused: !! Det är ju flertalet gånger nu det skrivits i tidningarna om nån "förkrossad" ung tjej (puckobrudar) som inte haft en aaaaaning om att deas hund var insmugglad! Att de sedan inte fått några papper på hunden och köpt den på nått torg nånstans, det gav dem ingen förvarning :eek: ?!?

Dumma jävla människor :mad: ! Undrar om de verkligen fattar vad dvärbandmasken orsakar för skada på Sveriges fauna och på vårt eget naturnära sätt att leva??

Tycker att man ofta i djurannonser ser märkliga bilder. Häst med täcke på sig i lerig hage, är faktiskt inte alltför ovanligt, eller hund som ligger i sin bädd och det man ser är i princip hundens färg. Varför man sätter in såna bilder övergår mitt förstånd.

Gud vad praktiskt det hade varit ibland. Idag till exempel...:angel: *trött och slut* Hur det skulle gå till härhemma rent praktiskt har jag ingen fantasi till däremot... göra om sovrummet till sandlåda och klä väggarna i plast kanske?:D

/karlsson - som trots enorm trötthet och en tuff arbetsdag har släpat med sig hunden + kompis med hund ut i mörka skogen på 60 minuters promenad i djupsnön. *hör du det hundskrälle, vilken himla snäll matte du har*:p ;)

Än en gång sprudlar fördomarna på Bukefalos!!

Är det för att ni är helt blinda eller är det för att ni helst av allt faktiskt vill tro på era lögner som ni inte ser att hunden sitter i en svart läderfåtölj??????? :devil: :mad:

Jag blir så sur och arg på människor som hela tiden ska hitta fel, oavsett vad det gäller.

Jag tror inte att säljaren är speciellt oseriös, då hade den inte brytt sej om att skriva Endast seriösa göre sig besvär. i annonsen.
Att de vill sälja valparna innan jul kan väl vem som helst som har lite ont om stålar förstå. 11+14 tusen är 25.000:- och mycket värt om man behöver köpa julklappar, inhandla mat mm. Dessutom kanske man inte vill sitta hemma under julen och passa en kull med valpar!!

Att man sedan lär hundarna att gå på kattlåda förstår jag inte vad som är fel med??? Är det bättre att en katt går på en låda än en hund?
Spelar det någon roll vart hunden gör sina behov??
Vi tränar ju inte hunden att vara rumsren för att hunden mår bättre då, utan för att VI inte ska behöva torka upp efter hunden hela tiden...för att vi ska må bättre och slippa traska runt med bajs och kiss på golven!!
Att säga att någon är lat för att de tränat sin vavva att gå på toa var bland det korkaste jag läst på Buke än så länge....för det bevisar hur korttänkta vissa är!!

Men att skriva att de ska bli julklappar känns inte speciellt seriöst. Och att precis före jul komma på att man inte har tid med valparna under helgen, eller att pengarna behövs till julklappar, är väl inte så genomtänkt heller. Så visst finns det suspekta vibbar... *pessimist*

Det enda som jag inte tyckte om i annonsen, var att valparna inte verkar ha något slag av dokumentation. Det står heller inte någonting om vaccineringar, avmaskningar mm.
Annars tycker jag inte att det är någonting fel. Bara för att man får någonting i julklapp innebär det automatiskt inte att man inte kommer att älska och ta hand om hunden som man bör göra.

Sant, men tyvärr finns ju alltid risken att det blir en ogenomtänkt julklapp till nån som tröttnar efter ett litet tag. Och det känns som om den risken ökar om hundarna är utannonserade såhär, jämfört med om köparen kontaktat en kennel med en "julkull".

Förhoppningsvis är säljaren helt okej, och ser till att hundarna får bra hem, och att det bara är den kortfattade annonsen och de grumliga bilderna som ger fel bild av det hela.

Är det inte alltid så på Buke?

Nu känner jag mig lite attackerad här, genom detta du skrivit....

Att säga att någon är lat för att de tränat sin vavva att gå på toa var bland det korkaste jag läst på Buke än så länge....för det bevisar hur korttänkta vissa är!!

Jag är varken korkad eller korttänkt :smirk: Om du läste vad jag skrivit:

Det är troligvis för att ofta (nu drar jag alla över en kam) är det folk som köper chihuahuas enbart för att ha som acessoarer (spysmiley). Många av dessa ser ju den stackars lilla hunden som bara en gullig leksak, och det är ju såååå jobbigt att rasta den .

Jag erkände från början att det var fördomar jag hade, men med all uppbackning från media så kan man inte förneka att det ofta stämmer. OFTA, inte alltid...

Jag hoppas dock att detta inte är så sant som jag tror det är. Och visst, ur en synpunkt skulle väl det vara bekvämt med en hund som kan gå på lådan....

Här erkänner jag ännu en gång att det är mina egna åsikter och fördomar. Håller tillockmed med i viss utsträckning. Att bli kallad korkad för någonting man tror på, är ett påhopp som får stå för dig, inte för mig....

Sen så märker jag ju att vi är totalt överrens om en sak:

Det enda som jag inte tyckte om i annonsen, var att valparna inte verkar ha något slag av dokumentation. Det står heller inte någonting om vaccineringar, avmaskningar mm.

Så där kan vi slå ihop våra åsikter till en (och förhoppningsvis tycker ingen annan att den är korkad....;) )

Jag ber om förlåtelse. Det var dumdristigt att skriva så av mej. När jag skrev inlägget kom jag inte ihåg vem som hade skrivit vad...eller ens sammanhanget.

Men att säga att de flesta som köper vavvor är bimbosar som vill ha en pryl är fel. De flesta av mina kunder är personer som har upptäckt vilken härlig liten ras vavvorna är. Oftast har de redan en, och vill skaffa en till.

Men det är bra att vi har liknande åsikter!! Vi är nog väligt kloka båda två... :)

Jag tror också att vi är väldigt kloka :) ! Inget ont blod alls mellan oss :bump: ! Bara bra att man får igång en diskussion och får förtydliga vad man sagt om det behövs!

(Jag har faktiskt varit sugen förr på att skaffa mig en vavva själv, eftersom jag tycker dom verkar vara väldigt trevliga och roliga hundar. Men med mina 182 cm så känner jag mig som en jätte redan mot mina Cavalierer. Hur skulle det då kännas med en vavva kan man undra :D )

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
48 49 50
Svar
987
· Visningar
83 274
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama