Dethär med grönt kort!

gucci

Trådstartare
Hej är ny här på bukefalos så vet inte om jag har postat tråden i rätt forum, menmen!

Som säkert alla vet så har det gjorts ändringar på att grönt kort bara kommer finnas i TDB och att man inte ska behöva ha med sig sitt lilla gröna kort! Men har någon en aning om hur man ser att det finns registrerat på tävlingsdatabasen, och hur man registrerar det där?

Om jag har varit helt otydlig får ni fråga :) Tacksam för alla svar!

Sv: Dethär med grönt kort!

Jag gick in och kollade men kan inte heller se nånting angående gröna kortet. Nu har jag i och för sig licens sedan många år tillbaka så det kanske är skillnad?

Har du provat att lösa licens för att se vad som händer?

Det har jag iofs inte gjort, det står att man ska kryssa i om man har grönt kort så då är det väl bara göra det och se vad som händer då !

Måste man lösa licens för att kunna registrera sitt kort? Jag har inga direkta planer på att lösa licens det här året, inte för tillfället. Försvinner ens gröna kort om man inte kan lägga in det i tdb? Många frågor här, nackdelen med att man hållt sig åt sidan de senaste åren från allt vad tävlingar heter...

"För dig som har Grönt kort: du måste kontakta distriktet för att få motsvarande markering i TDB, observera att du måste först vara registrerad i tävlingsdatabasen (löst licens) innan markering kan ske."

Jag tolkar det som att jag måste ha löst licens för att kunna göra det?

kl

Jag tycker det är korkat. När man åker på klubbtävlingar finns ofta kravet på vaccination och grönt kort. Hur gör man då?:confused:

Om det är kopplat till licensen och man inte löser licens?
Om man inte längre har nåt kort att visa upp?

Det är de jag menar. Hur ska man kunna visa att man har grönt kort för att ta licens, om man inte har något att visa? Det är de jag menar med att någonstans borde man se att det är registrerat!

Det är de jag menar. Hur ska man kunna visa att man har grönt kort för att ta licens, om man inte har något att visa? Det är de jag menar med att någonstans borde man se att det är registrerat!

Man kanske kan vifta med ett grönt kort?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka