Detaljer bra o dåliga - bilder

S

Svanhild

Jo, jag satt o kollade på lite foton o funderade på lite detaljer positiva som negativa på selar o vagnar osv... börjar med nån bild o hoppas fler hänger på;)

En annorlunda däckel... nån som har sådan?

En groomsits i alla fall jag skulle tacka nej till:crazy:

Sv: Detaljer bra o dåliga - bilder

selen ser ut som en tärnsjö. Mjuk fin sele. deras billigaste ser ut så och har den bröstan med.

groomsitsen ser inte sådär superskön ut :)

Hoppas verkligen man kan ta bort groomsitsen annars blir det lite trångt på maratonen :rofl: + Att den ser lite obekväm ut :angel:

Mvh
Eran Emma

Däckeln tyckte jag väl var sådär...säkert bra men jag föredrar inte sådana skackelfästen och så har jag väldigt svårt för ludd (jag vet, det ingår inte i däckeln), den ser väldigt "enkel" ut.

Groomsits har jag ingenting emot, men den ser som sagt inte så bekväm ut, bara man slipper den när man kör maraton ;)

Selen såg enkel och behändig ut,hade gärna tagit emot ... Sitsen kan man ändra enkelt genom att sätta bredare sadel på så blir den säkert bekvämare och man slipper att känna domnande skinkor efter en stund:D Fast man sitter kanske inte så långa stunder....

Ingen mer som har bilder på sin egen utrustning eller andras så vi kan se o diskutera fler för o nackdelar med olika saker?;)

Jag fortsätter väl... en brösta jag tycker om...

Väldigt snyggt! :) En mycket bra lösning på brösta för hästar som inte har plats för en rak (för andra också för den delen). Tycker även däckel och baksele är riktigt snygga, draglinorna ser dock något smala ut.

Jag fortsätter väl... en brösta jag tycker om...

En sån brösta vill jag också ha men finns den i storlek minishettis (xtra liten sådan också) Nää, det gör den inte :cry:
Får i så fall beställa av en sadelmakare och det vill jag inte ens veta vad det skulle kosta... (räcker med specialbeställda nosgrimmor och lädergrimmor)

Ingen mer som har bilder att bidra i tråden??? Jag fortsätter väl så länge...

Här med en fin o enkel matchning av selen till vagnen:) ett kanonsäkert vinnarekipage!!:love:

Kanonfint! Riktigt snygg sele, hade väl önskat lite mer av vagnen men över lag har jag inget att "klaga" på ;)

Däckeln ser ut som en som satt på modeselarna förr, då var det även en "hätta" att trä på skakeln längst ut för att förhindra att allt åker för långt fram. Eller för och förr, det finns säker de som använder dem ännu. Nu har ju de flesta quickhitch.

Däckeln ser ut som en som satt på modeselarna förr, då var det även en "hätta" att trä på skakeln längst ut för att förhindra att allt åker för långt fram. Eller för och förr, det finns säker de som använder dem ännu. Nu har ju de flesta quickhitch.

En "hätta"? Ingen som har bild?;)fattar inte riktigt...:crazy:

Vilken bra förklaring jag hade :) En strut kanske är bättre, den trär man sen på toppen av skakeln. Struten sitter fast i en rem som sitter i däckeln ovanför skakelremmen.

Hallådär!! Ut med kameran o ta kort på nån utrustningsdetalj så vi kan diskutera mer än bara mina bilder!!!:smirk:

Ok, jag kan bidra med en:

8129357.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 056
Senast: Bee
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur