Det värmde!!

P

pippi27

Lite uppdatering om hur det går med nya bordern Jesper.
Ett av mina större problem jag haft och till viss del fortfarande har är att han blir så väldigt glad, överlycklig när det kommer hit folk. Han anfaller,hoppar och tokhälsar gärna i höjd med ansiktet. Inte kul alls. Jag har jobbat stenhårt med att få bort det här beteendet. Numer så går det bättre, visst han blir fortfarande överlycklig och "anfaller" gärna folk men han håller sig iallafall på golvnivå.
Häromdagen kom en bekant på besök som inte varit här på ett tag och jag fick det bästa berömmet hittills.
*Nämen, vad lugn han har blivit!" :banana:
Det värmde, JAG vet ju att det går framåt, men att höra det från någon annan känns kanon!

Sv: Det värmde!!

grattis! men du verkar få ordning på de flesta jyckarna. du skaffade väl två för ett tag sedan varav den ena fick avlivas p g a någon sjukdom. hur gick det med den andra?

Jo, Kira, den yngre tiken är kvar.
Hon är en kanonhund men otroligt lat. Hon har missat sin rasbeskrivning helt. Hon är helt övertygad om att hon är soffhund :D
Hon är en suverän lekhund åt barnen, hon älskar min dotter över allt!
Hon jobbar när hon måste men inte med riktig glädje, men hon gör ett bra jobb. Hon dras med lite hälsoproblem som hänger kvar sedan tidigare ägare. Hon var ju groteskt fet när jag fick henne. Nu ser hon ut som en hund men har problem med magen, mycket tandsten och har tumörer :( . Vi har tagit bort tumörer men dom kommer tillbaka. Dom växer långsamt och hon har än så länge inga problem av dom. Tyvärr var hon inte försäkrad när vi fick henne och inte nå´t försäkringsbolag vill försäkra henne med hennes sjukdombild.

Ja, yngre tiken skrev jag, hon är sex år, men har tagit mycket kroppsligt stryk pga övervikten. Är glad så länge hon mår bra.
Hon har även risk för diabetes. Hon hade det när hon kom, men behöver idag inga mediciner.
Den äldre tiken hade förutom sin övervikt, starr på båda, diabetes, mycket tumörer, förstorat hjärta och vätska i lungorna :cry:
Tidigre ägare hade inte märkt nå´t :confused:

ojdå. men hoppas att hon överlever ett tag till. sedan var det någon korsning också. men det blev kanske aldrig något?

Jo, jag hade honom ett tag. Alex, en väldigt fin hund men så otroligt svårt körd i psyket. Vi valde ganska snart att avliva honom. Jag kände att han var så svårt sargad både kroppsligt och psykiskt att jag gav upp. Väldigt glad och trevlig mot oss men kunde hade väldigt mycket blockeringar som var svåra att bryta. Den hunden tror jag att det hade nog aldrig gått att lita helt 100% på :(
Enligt uppgifter var han ju troligtvis använd som trasa åt kamphundar eventuellt att han fått slåss själv :cry:

fy va hemskt! tänk att folk kan göra så mot sina djur. lycka till i fortsättningen med den nya (glöm inte att uppdatera oss lite då och då bara).

Vad roligt! Kul att folk omkring märker skillnaden också.

Jesper1.jpg
[/IMG]

Så här härligt är det att gå ut i morgondaggen :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 086
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama