det var så Himla bra

L

Lindaslycka

Värsta servicen

Jag köpte en säck krafft protein på solvalla i tisdags... Upptäckte att det stod UTGÅNGSDATUM 2004-01-29 på säcken och ifrågasatte såklart.

Men de sa att det inte är nån fara och så och att den NYA leveransen säkert oxå kommer att ha gammalt foder.

Hmmmm konstigt men jag tod säcken och åkte till stallet.

Ringde då till Krafft "nr som står på säcken" Och frågade dem hur man skulle göra med säcken och hon somsvarade hörde runt lite och sa att det inte är nån fara att ge men hon tod mitt nr och sa att den Mest ansvarande skulle ringa mej 2 dar senare.

Men redan samma dag ringde entjej från krafft och beklagade :o och erbjöd sej att åka 40 min till mej för att lämna en ny säck till mej. :) På torsdagen kom hon och bytte ut den gammla säcken och så fick jag des HJÄLP med att räkna ut hur mycket prot jag RIMLIGTVIS ska ge min lilla pålla.

Jag har ingen analys på fodret men hon sa att det mesta av höt hon har sett iår
Har legat runt 20 - 25 mj det bästa hon sätt i år var på 35 mj så man kan ju anta att mitt höt ligger mitt emellan det då typ a det e nog inte mer än 25 i det...

hon räknade iallafall ut att jag behöver tillsätta nästan 200 gr protein.

Så nu ska jag ge henne det och hoppas på att hon blir lite fetare på rumpen ;)


Men VISST var det bra service av krafft det trodde jag inte..

Säger WOOOW :love: :bow:
 
Sv: det var så Himla bra

schysst service!!! :bow:

men vad menade hon med att höet låg runt 20-25 MJ menade hon per kilo??? eller du menar smb rp?

i vilket fall var det mkt trevligt att åka ut och byta säcken!
 

Liknande trådar

Foder & Strö det är så att jag fick min höanalys nyligen.. å de stod att de nästan inte är nåt protein alls.. skickade analysen till en oberoende...
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: NightRain
·
Foder & Strö Jag har just fått hem foderanalysen på höet vi köpte för nån vecka sen. Kvoten energi/protein är 4.9 (ingen höjdare) Men engerin/kg är...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni som har mycket protein i ert hö iår? Alt hög kvot? Får ni det att funka som ni vill, eller byter ni ut nån del till halm...
Svar
12
· Visningar
1 914
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har precis fått den kompletterande mineralanalysen och har suttit och räknat lite. Det jag har räknat på är vad jag givit innan jag hade...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp