Det trodde jag faktiskt inte.. chockad! *långt*

L

Lawendel

Jag är chockad :eek:

Min klasskamrat (kan kalla henne Malin) har två hästar, en D-ponny och en C-ponny som är hennes lillasysters. Jag har vetat att hon inte alltid är så snäll mot sina hästar, och det värsta är att hon själv inte inser det, utan verkar tro att hon gör rätt :crazy:...
Men nu är jag chockad! Jag trodde faktiskt inte det om henne...
Häromdan:
Hon sitter och pratar med tjejerna i klassen, inkl. mig (vi skulle ha en lektion)
"Malin": *blablabla*... Och Mysan (hennes D-ponny) är så het och knäpp i huvet nu, och håller bara på att stegra sig och bocka. Så häromdan när jag red ut vet jag inte hur länge jag stod och spöade henne, och till slut så slutade hon och ba: "Åååh, förlåt", haha!
Hon härmade hur Mysan betett sig hela tiden, typ flaxade runt och låtsades, som hon säger, "dampa ur".
Blev så chockad; "..Vet inte hur länge jag spöade henne" :eek:
Jag vet att hon sa en massa mer oxå, men jag kommer inte riktigt ihåg vad, så jag skriver inget mer.

Och idag.
Hon och hennes mamma skulle klippa deras C-ponny, och det lät i mina öron som att hästen tyckte att det var otäckt.
"Malin": ...*pratar*.... och så höll hon bara på att stegra sig och greja (hon sa en massa andra saker som hon gjorde oxå, med lite fula ord och så..), så jag ba slog henne i ansiktet och på arslet med grimskaftet *härmar hur hon gjorde, och hur hästen var*
Och medan hon sa det här så skrattade hon..

Är chockad, trodde inte att hon skulle göra så :eek:! Och hon verkade inte skämmas ett dugg, utan tyckte att det var rätt, eftersom hon stod och berättade helt öppet om vad hon gjort :crazy::eek:

Sv: Det trodde jag faktiskt inte.. chockad! *långt*

Om hon nu gjorde det så är det helt fel och fruktansvärt synd om hästen - men det är ju inte säkert att det gick till så i verkligheten, jag vet en hel del som överdriver och lägger till saker för att vara "häftiga och coola"...

Fråga nästan gång, vänligt, om det inte fungerar att vara lugn själv? (istället för att jaga upp hästen genom att "spöa" den)

Jag tror tyvärr inte att hon överdrev :(
Ja, nästa gång ska jag definitivt säga till henne :mad:

:bump:Ja du!!:bump: sista empatilösa mäniska är tydligen inte född:bump:Jag hoppas att du säger till henne.:bump:

jag hoppas verkligen att om ngn känner igen sej efter vad alla skrivit,
slutar upp med dumheterna! har man en häst som i det här fallet
tynckre att rakmaskien var otäck, träna lite varje dag eller iaf ofta till den märker att den inte är så farlig som den låter.
usch, det som är så mysigt att stå och gosa med hästen i boxen eller i
stallgången. det kan ju inte kännas spec. ärligt att gosa med ngn man
spöar upp var och varannan dag :cry:

Vad sade du till henne när hon berättat om hur hon slagit sin häst?
Eller teg du (och samtyckte därmed)?

Immer

asså fy fan vilken jävel..kan nt ng säga till henne..eller polis anmäla den till djurskyddmyndigheterna:O:eek::cry:

Du, det där lät som djurmisshandel..Är det nångång jag inte kan hålla tyst så är det när djur far illa, och då spelar det ingen roll om det är "bästa vännen,grannen,klasskamrat eller whatever.. Eftersom det inte verkar vara någon som säger åt henne så hon får skämmas för sitt beteénde så lär hon ju fortsätta! Menar inte att låta elak eller så men att "överdriva" så för att låta cool..hur gamla är ni :confused: Nä fy 17, säg till nästa gång, reagera ordentligt så kanske hon får upp ögonen för vad hon håller på med.

Tyvärr så är det svårt att anmäla djurmisshandel som inte går att bevisa. Precis som i detta fallet, det lämnar ju inte ofta märken efter nåt slag med grimskaft.

Immer nu är du nog lite väl hård mot flickan.

Det är lätt för oss vuxna att stå på oss, och itne ens för oss ibland, men denna tjej verkar inte vara så gammal. (inte slutat gymnasiet och kanske inte ens gått ut 9:an).

Jag var inte så karsk mot alla "poppulära tjejer" i skolan vid den åldern.

Gicetcis har du rätt, den som inte säger emot samtycker. Men ack det kan vara svårt i den åldern.

Svara till rätt...

Svarar alla.

Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle säga, men om hon berättar något liknande någon annan gång så helt klart att jag säger till :mad:! Med risk att få en snyting, eftersom hon har ett hemskt humör.. Men den risken tar jag! Det var flera som har häst som var med och hörde då, men ingen sa nåt (och inte jag heller), men som sagt: nästa gång ska jag bannemig kliva fram och säga till henne!
Jag går i 8:an för dom som ville veta...

Inte konstigt att hästen stegrar o bockar. Har väl tappat förtroendet för allt vad människor heter för all framtid stackarn :(

Ja, kanske det...

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 535
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster...
2
Svar
30
· Visningar
4 419
Senast: Mia_R
·
J
Hästhantering Hej! jag vet att det finns en liknande tråd innan men måste bara skriva av mig lite. Jag har en c-ponny som jag har haft i ca 5...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: jessicajosefsson
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 691
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar