Det tog sig!

K

Kabelsko

Min kära sambo och jag hade räknat med att ha bebisverkstaden aktiv hela sommaren men det är redan dags att stänga den.
Plussade i onsdag!!!
Helt otroligt!! Det tog sig på första försöket, jag hann inte få någon mens efter att ha slutat med pillren.
Det är hur svårt som helst att förstå! Jag kan ligga och titta på magen på kvällarna och ruska på huvudet. ;)
Jag har gjort hur många grav.test som helst (eftersom jag beställde ett 20-pack från testlagret "bara för att ha hemma") och det bara plussar starkare och starkare. :D

Har BF, på sambons födelsedag, den 29 januari enligt alla uträkningsställen på nätet.
Kompis lyckades lista ut det utifrån mina tre glada smileygubbar på MSN och svåger+flickvän fick veta igår när vi var där och en annan inte drack... :angel:
Känns rätt skönt att någon vet om det samtidigt som det kanske känns lite tidigt att berätta det i v. 6. Man vet ju inte om den tänkt kravla sig kvar...

När har ni andra berättat? och vad gör man nu? ska man kontakta bmc på en gång eller vänta ett tag? Funderade om jag ska ringa dem i nästa vecka kanske...

Jo just det, hemligt nick så länge. ;) Om någon räknar ut vem jag är behöver ni ju inte avslöja mig men får gärna pm:a. ;)

Sv: Det tog sig!

Grattis !:laugh:

Du kan säkert ringa Mvc redan nu om du vill så kan de ju boka en tid för dig, det kommer kanske inte vara det lättaste att få en tid nu i semestertider;)

Ännu en gång grattis :banana:

GRATTIS!:banana:

Vi berättade för våra föräldrar v12, två veckorsen.
Resterande familj o endel vänner lär förstå ikväll när vi har familjefest hemma, jag var inte den som brukade ''spotta'' i glaset innan..;)

Grattis! :)

Jag ville inte berätta för mina föräldrar förrän längre fram (kanske efter v.12 sådär) men pga av att det planerades en utlandsresa med familjen just under tiden då jag beräknades föda så var jag tvungen att berätta under v. 7. Orsaken till att jag inte ville berätta så tidigt var det som hände några dagar efter att jag berättat... missfall :(
För hoppningsvis så kan jag hålla mig längre för att berätta nästa gång! :idea:

Grattis va roligt...ja plussade i tisdags ;) är beräknat till den 26 januari :D
har inte heller ringt BM ännu..tänkte faktiskt vänta en vecka eller nåt till..förra barnet väntade ja tills vecka 9 eller nåt har ja för mig :)

super Grattis....

själv blir det oxå att försöka hålla igång bebis verkstan i sommar...har just nu ÄL så nu blir det att köra satan:grin:

Vill SÅÅÅ att det ska ta sig nu....

Ja, och hur och när man berättar det satt jag o sambon o disskuterade i dag på stranden, kommer vara sjukt nervös den dagen jag ska berätta för försäldrarna!! :o

Än en gång GRATTIS!!

Ja, och hur och när man berättar det satt jag o sambon o disskuterade i dag på stranden, kommer vara sjukt nervös den dagen jag ska berätta för försäldrarna!! :o

Än en gång GRATTIS!!

Tack!

Jo, det är ju jätteläskigt att berätta för mamma och pappa, för att inte tala om svärmor och svärfar!!
Att berätta för sambons bror och flickvän var bara roligt och kändes rätt skönt, att någon mer vet om det. :)

Grattis va roligt...ja plussade i tisdags ;) är beräknat till den 26 januari :D
har inte heller ringt BM ännu..tänkte faktiskt vänta en vecka eller nåt till..förra barnet väntade ja tills vecka 9 eller nåt har ja för mig :)

Vad roligt!! Då börjar bukefalistbäbislistan öka till januari -09. Hoppas alla bebbar håller sig kvar där de ska med näbbar och klor!
(Även om jag gärna vill att min kommer ut NU så jag får pussa på den! Sambon hävdar dock att den måste bo i min mage ett tag till... :angel:)

Men vad skönt att du väntar ett tag till, säg till när du ringer så ringer jag oxå. ;)

Pmm, mitten och alla ni andra, TACK!! :love:

Jättegrattis!!!!

Jag kunde inte hålla mej, plus att alla visste att vi försökte, eftersom jag haft ett missfall ett par månader senare. Så var gång jag pratade med dem fick jag frågan "är du gravid än" och jag är inte den som kan hålla tyst :D Mellan v 6 och 8 berättade jag för typ alla.

Tänkte som så att även om det går galet så vill jag att de ska veta. Men det är ju upp till var och en, se hur länge du kan hålla dej! :)

Grattis!!

Jag har en liten fråga eftersom jag inte kommer att vara i situationen än på ett par år.
Varför är det läskigt att berätta för sina föräldrar? Jag skulle självklart vara det jag med, nu. Men jag trodde att det skulle gå över när man blev lite äldre och man verkligen hade bestämt sig.:o

Grattis och lycka till. Den 29:e januari är en speciell dag. Då föds de allra finaste barnen. Min son blir 12 år den 29:e 2009 :)

Ja men, de har jag aldrig blivit mormor o morfar/farmor o farfar förut, vem vet hur de kommer reagera. ;)

Jag är tämligen säker på att de kommer bli glada, men vem vet säkert. ;)

Det blir nog inte så länge om jag känner mig rätt. ;)

Vi pratade just om det, och det är kanske bättre att berätta tidigt. Utifall det skulle bli ett missfall behöver vi inte berätta "båda sakerna" samtidigt och fall den håller sig kvar så kan ju alla dela glädjen med oss längre. :)

Aha, okej... så första barnet är alltså det jobbigaste att berätta!
Hoppas det går bra för er att berätta och att ni får glada föräldrar;)

Varför är det läskigt att berätta för sina föräldrar?

Jag trodde mina föräldrar skulle tycka vi var aldelles för unga och dumma. Jag minns fortfarande känslan jag hade innan jag släppte bomben.

Pappa fick migrän och gick och la sig, typiskt! Men jag och mamma satt i soffan, jag frågade hur många vi var och hon sa 2 och jag sa 3 då tittade hon på mig, kramade mig hårt, och kallade oss för tokungar och när jag sa att jag trodde hon skulle bli arg vart hon jätte tårögd.
Sen kom pappa upp och fråga om jag ville ha godis, mamma picka på mig hela tiden sen gick jag och hämta godiset och frågade om morfar ville ha lite godis. "Nej tack" svarade han, sen hörde han vad jag sa, och all färg verkligen försvann precis som på tecknad film! mamma bara skratta och de enda han kunde säga i 2-3 veckor var "Hoppas jag lär dne åka skidor innan jag fyller 50" sen fick jag ett sms där han bad om förlåtelse för sin reaktion och skrev att han såklart är jätte glad.

Svärmor och svärfar vet jag inte, det var sambon som berättade men svärmor vart jätte glad för hon hade väntat på barnbarn i flera år ;)

Nu senast i helgen träffa vi mina föräldrars granne som är gravid, och mamma frågade om jag inte var sugen på en till när jag såg hennes mage ;)

Jag e verkligen inte RÄDD att berätta för mina föräldrar, men spänd, på HUR man ska säga det...vill ju få till det på ett litet skoj vis......

Jag kommer nog att typ skulle ge mina föräldrar nåt, o säga: Varågod mormor & morfar" o få vi sen se hur dem reagerar....:angel:

Till svärmor vet jag inte riktigt (hmm hon o jag e ju inte dem bästa "vännerna")

Till min bror+fru kommer jag nog att sitta o leka gosa med Liam, deras som o säga typ nåt som: " Jaha, Liam, nästa sommar/vinter etc kommer du ha en kusin o leka med" Eller så kommer jag att försöka planera så att dem och mina föräldrar får reda på det samtidigt......

Åhh, spännande.....Ja, man har ju ÄL nu så vi kör på för fullt....enda man kan göra är att HOPPAS.....:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka