Det svåra beslutet

Sv: Det svåra beslutet

Jag ska dit nu på lördag alltså...3:e...

Jag ser fram emot det men vet som sagt fortfarande inte...jag saknar Ronja jättemkt...hon är den underbaraste och ingen kan ersätta henne..

För mig är det inget snack om saken...jag vill ha en exakt likadan...jag har fastnat för taxar och sen tycker jag att korthåriga dvärg som är tigrerade är de vackraste jag sett...har iofs bara sett Ronja men det säger ju en hel del..;)

Då har du varit iväg nu ser jag...

Jag hoppas att de var lika underbara hos dig som de var här...det betyder så mkt...

Många kramar till dig!

Jag blev lite besviken idag...de små liven är blåtigrerade...:crazy:

Jag kanske är dum...jag kommer antagligen kära ner mig imorgon när jag besöker dem men ska jag lägga 8500kr på en valp så vill jag ha en sån som jag planerat att skaffa...och jag har ju velat det i över ett år...

Men vi får se...jag kanske ser dem och blir superförälskad...men det känns bara så hopplöst...kommer aldrig hitta en sån jag vill ha:cry:

Såg på Boidis sida(kennel i finland) två kullar med de mest bedårande valpar...http://personal.inet.fi/yritys/boidis.kennel/uudet.html
De på översta bilden är dvärg och de nedersta är normal...men det ser iaf ut som att en av de översta har lite brunt där framme...precis som jag vill ha...men det är väl säkert svindyrt...dels kostar ju valpen ganska mycket o sen ska man importera...

O idag hade jag en dålig dag...grinade en hel del...saknar min Ronja så otroligt mkt...:cry:

Din stackare! :cry: Förlusten av en älskad hund är så förtärande. Sorgen är så svart att man inte vet var man skall ta vägen...

Och så nu detta för dig. Jag hoppas att ditt valpbesök gått bra. Kanske behöver du mer tid att sörja, vad tror du?

Jag kan till och med tänka mig att det är positivt om dessa valpar inte har samma färg.

Mitt råd är att du köper en hund om du känner dig redo. Annars inte. Vill du ha hund nu på en gång? Skulle det kännas lättare för dig, eller skulle du känna det som ett "svek" mot din Ronja?

Du måste känna att du vill ha en valp för att det skall bli lyckat.

lycka till och kramar till dig i all din sorg. :love:

För ca 9 år sedan var min ena hund sjuk. I samma veva föddes en kull som jag var lite sugen på. Men jag hade redan två hundar och skulle inte ha tre. Så jag sa att hade jag bara haft en hund, så skulle jag köpa en ur den kullen. Några dagar efter jag sagt så, så dog min sjuka hund.
Jag tog det inte som jag svek min döda hund, jag tog det som det var meningen att den nya valpen skulle komma till mig.

Det är jättetråkigt när man måste ta bort en hund/sin kamrat. Kanske folk tycker jag är hård, men jag ser det mer som att jag gjort hunden en tjänst som sluppit "lida" mer, sen är det jobbigt för stunden, men det går över till att jag känner att jag gjorde helt rätt.

Oj, nu har jag varit där...

Jag hade missuppfattat...de ser ut som Ronja!:love:

Jag har lagt in lite bilder på min sida. Jag länkar till den bilden som föreställer den lilla som jag vill köpa: Lilltösen!

Det känns nästan knäppt o säga men det var nästan lite som att hon valt ut mig för hon sprang iväg o sen kom hon tillbaka o la sig i mitt knä hela tiden o skulle pussas o ha sig. Visserligen vara alla pussiga men den här lille tösen var speciell...e helt kär...

men oj - så söt... jag förstår om du föll pladask... :love:

Jag instämmer med Grana, en hund som inte finns mer, lider inte mer. Det är vi som sörjer och saknar som är kvar.

Om en ny hund hjälper dig genom sorgen, får dig att skratta, får dig att känna dig älskad och behövd och lägger plåster på det onda, så är det väl toppen att få en ny hund i huset?

Lycka till! När hämtar du henne? Och vi vill se fler bilder! Den färgen måste vara mycket ovanlig?

men du är inte klok - ytterligare en tax... :crazy: ;) en del lär sig aldrig...:eek:

/priffe som har sin beskärda del av tax i livet :D

PS. vad är det för storlek på henne - normal- eller dvärgtax? Hur hög blir hon ungefär? Vår taxkorsnings mamma var dvärgtax, men han är större. ca. 32 cm i mankhöjd.

Senast ändrad:

Kanske finns det en mening, kanske inte, men jag håller med Priffe-får hon dig att må bra så är det värt det. Hon kommer ju aldrig att bli Ronja.
PS. Ursöt!:love: .DS

Självklart ska du köpa hund direkt om du känner så. Alla är vi olika, en del klarar inte av det och vill vänta ett tag och en del vill ha hund direkt.
Jag är sån så jag vill ha hund direkt, är för kul för att vara utan. Minnet av den andra hunden har man ändå kvar.

Lycka till med den nya om det blir köp.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka