Det som inte fick hända...

Modig_Korn

Trådstartare
Min katt Nix fick kattungar den 9 september. Sju stycken (en dog efter ett dygn, en föddes efter ngra dagar).. Det som inte fick hända hände igår.. De har just lärt sig klättra ut ur sin bebishage, och mamma skulle vädra rummet de bor i, varpå en av ungarna rymmer... Och har inte hittats ännu.

Hur tänker en kattunge på 5 veckor?
Är det troligt att Nix har tagit med sig ungen och lämmnat någonstans?
Nix äldre son (ca 6 mån gammal, täta kullar >.<) är också försvunnen sen igår, skulle han kunnat tagit med sig ungen tro?
Eller är det kanske bara att anta att han är död :cry:

Sv: Det som inte fick hända...

vi har 6 kattungar födda den 6 sep, 2 av dessa försvann igår. Hittade den minsta liggandes mer död än levande idag, har varit kallt inatt och han låg ute. Den andra kom fram när jag letade, han var jättepigg och hade fått mat då magen var rund och katten pigg. Tog in honom i stallet till de andra och han betedde sig som vanligt. Tror mamman tagit med dem men den lille inte hunnit med. De andra kattungarna låg kvar i stallet.

Den som försvann är typ den största i kullen så han kan ju ha klarat sig.. Men det är typ omöjligt att leta på fler ställen än vad redan blivit letade på... Eller.. Hur långt kan en sån där liten parvel tänkas springa/gå? o.O

Usch. :cry:
Jag tror att de håller sig i absoluta närområdet, kan du inte ta ut mamman i en transportbur eller sele och vandra runt med henne så hon kan ropa på honom och så han känner hennes lukt.

Har haft ute mamman men hon springer bara ut och in i huset eller går ut och jagar möss. Totalt ointresserad med andra ord. Om hon ens laggt märke till att han är borta o.O
Wille är iaf hemma igen - utan bebiskatt :(

kan nog säga RIP Grizzly nu :cry:

Ge inte upp hoppet ännu!
Leta bakom stenar och i buskar och under verandor och ropa.

Han har vart ute två nätter nu, hoppet för överlevnad är nog ganska liten :( Inga stora odds heller, 11.6 grader ute nu, säkert dagg eller dimma, då är han säkert nerkyld :( Tror han bara är att försöka glömma :cry:

grizzly.JPG

Han har vart ute två nätter nu, hoppet för överlevnad är nog ganska liten :( Inga stora odds heller, 11.6 grader ute nu, säkert dagg eller dimma, då är han säkert nerkyld :( Tror han bara är att försöka glömma :cry:

grizzly.JPG

Så söt han är och så sorgligt att han försvunnit. Är det tredje dagen nu? Än finns en liten liten chans och jag hoppas av hela mitt hjärta på den chansen. :love: :love: :love:

Liknande trådar

Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 813
Senast: aiquen
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 000
Senast: alice
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka