Kallprata - det går typ inte! eller, jag har blivit bättre på det men det känns obekvämt och fel.
Ris/Matvete/bulgur - Kan inte koka, precis som någon annan här. Jag måste alltid googla hur man gör, men även om jag gör rätt och ger mig fan på att jag ska stirra på riset heeela tiden... blir det antingen sönderkokt eller bränner fast i botten.
Höger och Vänster - Men inte när jag rider och kör bil. Då kan jag minsann!
Barn - Vi klickar inte och jag blir extremt obekväm. Vilket är konstigt för jag har verkligen en lekfull personlighet. Men jag kan inte slappna av eller något.
Pastamängd - Det blir alltid för mycket eller för lite
Siffror - Alltså, jag gick ända upp till Matte D. Där klarade jag inte sista provet. Men det innebar också att jag pluggade matte 4h/dag (!) Numera när jag lagt matte på hyllan använder jag kalkylatorn på mobilen till de enklaste uträkningar. Ja, det har hänt att jag använder kalkylator för 1+1 och 2-4.
Shoppa kläder - Jag hittar aldrig något jag gillar och som känns klockrent. Oftast kommer jag hem tomhänt. Däremot kan jag titta på vad andra köpt och om jag gillar det beställa en likadan. Men går jag förbi exakt samma plagg i butik registrerar inte min hjärna att jag gillar det så jag går bara förbi.
Ta komplimanger - Jag kan inte ta till mig komplimanger. Jag viftar bort det direkt, och kommer direkt med förklaring över varför komplimangen inte passar på mig eller att det är någon annans förtjänst. Finns inte på min världskarta att någon faktiskt tycker om mig/tycker något jag gör är bra.
Känna igen folk - Är värdelös på det. Min mamma kan sätta sig framför mig på tunnelbanan utan att jag märker något. Alla som vill hälsa på mig måste liksom grabba tag i mig och titta mig och säga "Hej Hoarfrost!" för att jag ska fatta att det är dem.
Prata - Jag kastar om ord och glömmer ord väldigt ofta. När jag glömmer ord så händer det ofta att hjärnan liksom inte stannar upp för att leta fram ordet utan i stället rabblar upp en omskrivning av ordet. Typ "Sedan gick jag genom hålet i väggen" eller "Jag ska åka och köpa platta saker på golvet på torsdag"