Det prissänkta vintertäcket från hööks!

linzan

Trådstartare
Nån som har ett sånt? det är marinblått med halvhals!
Kostar typ 1149 tror jag.
Vill veta om det är värt pengarna osv!

Det täcket köpte jag förra säsongen till vårt ena welshsto, och det är nog ett av det bästa täckena jag har haft.
Varmt och skönt, släpper inte igenom något!!!!, bra passform.
I år har dom ändrat färgen på det, men snyggt var det!!!

Jag hitta dock ett annat som jag föll för som heter Horspower snow.
Tycker det var ett snyggt täcke.

Är storlekarna normala, eller är de stora i storleken? Har hört "rykten" om det förut att Termomasters täcken kan vara stora, stämmer det?

Min häst har två, förra årets modell och ett från året innan. Några andra i stalet har också dom och även regn varianten.

Gillar dom rätt bra. Bra passform. Håller regntätt ganska länge. Dom är dock stora i storleken.

Nackdelen med dom äldre är att jag inte gillar fodret och inte hade snabbknäppen. Men på det senaste hade dom ändrat båda :bow:

Jag tycker dom är prisvärda (speciellt när man köper dom för halvapriset :angel:)

Hur är fodret nu? jag har sett ett från ifjol (superfit Winter) och det fodret var vitt och liksom strävt, hår, spån& lort fastnar lätt. det är väl inte så nu?

Det är ändrat nu(iallafall på förra modellen, har inte sett årets) Ett glansigare foder som allt skit inte fastnar i och risken för skav minskar :bow:

Så bra! Nu en svår fråga; Upplever ni som har det att det transporterar bort fukt bra? Behöver ett täcke jag kan lägga på en svettig vinterpälsad islandshäst och släppa ut även när det är kallt.

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 424
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 011
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp