Det luktar bajs!

Lycanthrope

Trådstartare
Det luktar bajs lite här och därm, lite då och då.

Hon har inte gjort bort sig på golvet eller någonstans utanför lådan, som är rensad regelbundet.

Hon luktar väldigt mycket bajs i rumpan, men inte ska det väl lukta överallt för det?

Hur blir vi av med detta? Sambon är känslig :angel:

Sv: Det luktar bajs!

Hon är väl slarvig med att tvätta sig och sätter sig sen lite här och var.

Hjälp henne efter toabesöket med en fuktig ljummen trasa med att tvätta rumpan, så kommer hon troligtvis igång av sig självt och blir nogrannare.

Har du nån bättre förklaring på varför det luktar överallt..? :D

Å andra sidan kan det bero på ventilationen hemma också. Jag har märkt det att placerar jag kattlådan i ett visst hörn i hallen så tycks odören samlas i ett annat hörn (just där soffan/sängen står) i rummet.

Vi bor i en rymlig etta.
Lådan står i hallen, men det luktar ibland vid sängen som är bakom en vägg i andra sidan av lägenheten, och på lite andra ställen. :crazy:

Jag gisar också på fisarna. Min ena kise är en riktig fiskatt och det luktar verkligen som om han har bajsat någonstans.

Det finns goda chanser att bli av med fisarna, det handlar nog mycket om att hitta mat som passar henne bättre.

Pappas katt brukar lukta bajs när han har mask, men fråga mej inte varför.. Testa att avmaska, det kan ju knappast skada. Annars har du en sån där härlig fiskatt! :p

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 174
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar