Kontantlöst gillas skarpt. Det kom fram på jobbet hur fort det gått med pengar och överföringar, och vi var flera inte alls lastgamla som hunnit med allt från postväxel, giroblanketter, olika sedel-/valörbyten, postkassa, bankdosa och en hel massa grejer. Hur att tanka, hur att parkera bilen, hyra sparkcykel, åka SLbuss eller att få lön.
Jag har betalat mina första räkningar som 20åring genom blanketter lagda i smala kuvert med hål i. Och i år har hela hushållet fåt svettats ordentligt för att omsätta en fådd femhundring i praktiken. Vi är idag helt digitala, och faller med igenkänning in i att inte veta hur dagens giltiga kontanter ser ut.
Är det där en ny femkrona eller är det monopolpengar?!
2kronan slutade väl präglas på 70talet..?
Men det är väl fortfarande en fråga på många nivåer, vad de egentligen gör på banken efter tre? Vem nu banken och andra aktörer är i olika aspekter, och vilka intressen de må ha i andra saker och ting.
Jag har betalat mina första räkningar som 20åring genom blanketter lagda i smala kuvert med hål i. Och i år har hela hushållet fåt svettats ordentligt för att omsätta en fådd femhundring i praktiken. Vi är idag helt digitala, och faller med igenkänning in i att inte veta hur dagens giltiga kontanter ser ut.
Är det där en ny femkrona eller är det monopolpengar?!
2kronan slutade väl präglas på 70talet..?
Men det är väl fortfarande en fråga på många nivåer, vad de egentligen gör på banken efter tre? Vem nu banken och andra aktörer är i olika aspekter, och vilka intressen de må ha i andra saker och ting.