Det knäpper i frambenen.....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare shetland
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 709
S

shetland

Upptäckte för någon vecka sedan att det börjat "knäppa" i frambenen på min lille pålle. Han är en shettishingst, 1,5 år gammal och har växt väldigt ojämnt och mycket sen jag köpte honom i februari 2004.

Nu undrar jag om någon vet vad detta "knäppande" är för något och vad det beror på? Är det något unghästar får, eller är det växt-relaterat eller kanske rentav foder-relaterat? Och finns det något att göra åt det? Foder-tillägg eller så? Och är det något som behövs veterinär-behandlas?

Han verkar inte ha ont av det, leker och busar som vanligt och är absolut inte halt eller så! Det bara knäpper i frambenen när han går, tror det kommer mest när han stått still och börjar röra på sig igen. Han går för övrigt på lösdrift.

Någon som kan hjälpa?

Sv: Det knäpper i frambenen.....

hej!. jag tror att det beror på växten för som du kanske vet så kan människors ben oxå knäppa. det kan även bero på att han kan ha "hakar" i knäna som knacklar emot. det kan låsa sig och göra ont ibland. men du får prata med en veterinär som säkert säger att det inte är farligt men han kanske ordinerar nåt för skelettet eller så.
lycka till!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: Nepenthe
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 136
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 727
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 896
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka