Det knakar i hästens ben...

H

H-A-N-N-A

Hej!
Jag har en ponny där hemma som är 21 år gammal. Jag vet inte om det är p.g.a åldern eller om det är jag som är nojjig, men jag tycker att det knakar i hennes ben när hon går. Exempelvis om hon står och äter hö, och ska flytta sig då knakar det till lite i benen. Är det för att hon är stel? Eller finns det något medel man kan ge som mjukar upp lederna lite? Jag har läst runt lite kan nyponpulver vara något?

:)

:)

Sv: Det knakar i hästens ben...

Glukosamin...? Ska ju vara bra för lederna

Sv: Det knakar i hästens ben...

Gurkmeja tar bort knak, fraga mig inte varfor. Jag hade en 23 arig islandshast som knakade som bara den och on var knakfri pa en msk gurkmeja om dagen. Billigt tillskott.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 438
Senast: Praefatio
·
Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 420
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 947
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025