Det kanske inte såg så bra ut?

Aningsfull

Trådstartare
En av sambons barndomskompisar skulle komma förbi under kvällen så min sambo ringde mig när jag var på stan och undrade om jag kunde köpa med mig några folköl åt honom på vägen hem. Visst tyckte jag, det är väl klart.
Så jag gled in på statoil och plockade på mig några 3,5'or och gick till kassan för att betala i hela min höggravida prakt.

Och som tjejen i kassan stirrade! Hon såg riktigt nedvärderande på mig när jag skulle betala och jag kände nästan att jag var tvungen att ursäkta mig och förklara att det inte var till mig. :rofl: Hon lät riktigt arg när hon ville ha legitimation av mig också.

Nu har sambon och hans vän gått ut på krogen och jag sitter och funderar på om jag ska åka till statoil och köpa chips. Får hoppas på någon annan i kassan då kanske, så hon inte tror att jag kör alkoholpåverkad också.

Ja se dessa unga mammor. :angel: :rofl:

Jag har dessutom sambons kompis lilla sportbil till förfogande som jag i normala fall skulle älska. Men jag måste säga att jag känner mig inte så himla häftig när jag ska ta mig in och ut ur den där lilla låga bilen. :angel: :rofl:

Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med tråden men.. handla inte öl som höggravid om du inte vill få dömande blickar. Och sportbilar är bäst när man är i sin goda form. ;)
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Personalen på bolaget brukar kunna titta minst lika anklagande på en om man kommer in med barnvagn med en månadsgammal bebis i och köper vin oxå, även om jag faktiskt förutom det "vanliga" vinet köpte en flaska alkoholfritt.... :D
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Det där har inte jag råkat ut för fast jag var på bolaget!

Hade jag jobbat på bolaget och en höggravid helt utan sällskap kommer och handlar hade jag misstänkt langning på en gång :angel:

Jag kom upp på min häst utan pall typ 10 dagar innan Rasmus kom *super stolt*
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Prova då att gå på bolaget med vagnen sen ;) Jösses, som dom kan glo. Och låta riktigt ilskna när dom ber om leg.

Att köpa cigg är också så. Dom stirrade på mig som om jag vore en alien, bad alltid om leg och såg sen smått irriterade ut hela tiden jag var där.

VAD har dom med saken att göra liksom?
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Åh, jag var inte klumpig heller faktiskt. Blev trött fort och så, men annars kunde jag göra allt som vanligt. Foglossningarna gjorde förvisso att det gjorde ONT, men det gick.

Jag renoverade ett tilltänkt bebisrum som höggravid, klättrade på stegar, skrapade färg från bjälkar och hade mig :D
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Hade jag jobbat på bolaget och en höggravid helt utan sällskap kommer och handlar hade jag misstänkt langning på en gång :angel:
:confused: Varför då?

Jag har flera gånger gått på systemet och handlat öl, både som gravid i alla tänkbara stadier och med bäbisar i barnvagn.
Det är ju knappast förbjudet att "köpa ut" öl till sin make som har åldern inne, men som inte hinner in på systemet pga sina :devil: arbetstider....
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Hade jag jobbat på bolaget och en höggravid helt utan sällskap kommer och handlar hade jag misstänkt langning på en gång :angel:

*

Ja tack och lov verkar våran personal lite vettigare på systembolaget, jag har diskuterat olika viner med dem både höggravid och nybliven mamma. Och de har inte misstänkt langning... Vi umgås med folk trots att jag har varit gravid och nybliven mamma och våra vänner dricker gärna ett glas gott vin till god mat...

Enda gången de tittade lite mer var när karln kom in me tom barnvagn och lastade i en back öl i den... Men jag var utanför med Elin som hade en hel del spring i bena och jag hade ingen som helst lust att jaga henne inne på systemet... :angel:

Leg frågar de alltid efter, men det tycker jag bara är bra! Dessutom betalar jag ofta med kort så jag har ofta legget redan redo...
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag har väntat utanför bolaget på min sambo med barnvagnen och folk glor som om dom inte har något annat att göra! Tänker säkert värsta tankarna om att man är en alkoholiserad suput med barn....
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Personalen på bolaget brukar kunna titta minst lika anklagande på en om man kommer in med barnvagn med en månadsgammal bebis i och köper vin oxå, även om jag faktiskt förutom det "vanliga" vinet köpte en flaska alkoholfritt....

För att inte tala om när tvååringn kläcker ur sig "Men ååååååh va fin "dricka" mamma" när man skall betala vinflaskan (Han älskar flaskor oavsett vad som är i och kallar allt man kan dricka för just "dricka" :D
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Prova då att gå på bolaget med vagnen sen ;) Jösses, som dom kan glo. Och låta riktigt ilskna när dom ber om leg.

Det där känner jag igen! Och jag fattar inte varför det ska vara någon annans ensak övht! :eek:

Vi fåt lite middag här en kväll med sambons släkt, vi hade barnvakt, jag ammar inte och tänkte att vafan, det vore gott med ett glas vin. Och fick världens uppläxning av en släkting till sambon. :crazy:

Var dessutom, ve och fasa, ute en kväll med min syster när jag var gravid. Beställde alkoholfritt hela kvällen men personalen glodde mordlystet åt oss ändå.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Det är ju knappast förbjudet att "köpa ut" öl till sin make som har åldern inne, men som inte hinner in på systemet pga sina :devil: arbetstider....

Så resonerar jag också. Jag kan faktiskt, när jag ändå är hemma ta svängen förbi systemet så slipper min sambo jäkta iväg på sin lunch och släpa med hela vägen från sthlm och hem.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Snacka om att folk inte har några liv:smirk:
Ganska enkel koppling att göra att amn kanske köper till ngn annan utan att det för den skull ska betyda att man köper ut till minderårig.Folk gilar att tro det värsta om andra.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag har aldrig upplevt att någon tittat surt eller dyl på mig när jag varit på bolaget med barnvagnen och jag går inte alltid på samma bolag. Det är inte så att ni tror att de tittar surt på er för att ni själva tänker på hur det ser ut (eller hur andra upplever) när man som gravid eller småbarnsförälder handlar alkohol eller cigaretter. Många har väldigt förutfattade meningar om vad andra tänker och ibland speglar det vad man själv skulle tänka om man var personen bakom disken.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Prova då att gå på bolaget med vagnen sen ;) Jösses, som dom kan glo. Och låta riktigt ilskna när dom ber om leg.

Att köpa cigg är också så. Dom stirrade på mig som om jag vore en alien, bad alltid om leg och såg sen smått irriterade ut hela tiden jag var där.

VAD har dom med saken att göra liksom?

Jag måste erkänna att jag också skulle ha svårt att se trevlig ut om någon som är höggravid köper cigaretter. Eller någon som kommer in med lite bebis.
Jag mår illa av att se gravida röka, samma med mammor till nyfödda bebisar.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag måste erkänna att jag också skulle ha svårt att se trevlig ut om någon som är höggravid köper cigaretter. Eller någon som kommer in med lite bebis.
Jag mår illa av att se gravida röka, samma med mammor till nyfödda bebisar.

Vad är det som säger att de köper cigaretterna till sig själva, om man nu inte sett personerna röka? De kan lika gärna köpa dem till sin mamma, kompis osv. Däremot håller jag helt och hållet med dig att man mår illa när man ser rökande gravida och mammor till nyfödda och även föräldrar som utsätter sina barn för rök i vilken ålder de än är.

/Clintan - icke rökare
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Det är ingenting som säger det egentligen. Men jag skulle säkert döma personen iaf. Även om det är fel.
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag måste erkänna att jag också skulle ha svårt att se trevlig ut om någon som är höggravid köper cigaretter. Eller någon som kommer in med lite bebis.
Jag mår illa av att se gravida röka, samma med mammor till nyfödda bebisar.


Jag skulle inte bry mig om ngn köper sprit.... för det skulle jag självklart ta förgivet att den gravida inte dricker själv. Men cigg... en gravid som köper cigg eller än värre röker öppet.... dom skulle jag kunna strypa... och då är jag själv rökare... men varken då jag var gravid eller ammade... och jag röker aldrig så min dotter får rök på sig. Dubbelmoral AB. :o
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag har en bild på när min syster var höggravid som är riktigt rolig! Hon står i oset av en grill och dricker en alkoholfri öl. Det ser verkligen ut som hon super och röker, den arma kvinnan!
 
Sv: Det kanske inte såg så bra ut?

Jag handlar ofta till mina föräldrar som inte bor i stan, jag har aldrig tänkt på om folk skulle tycka illa om att jag som gravid/mamma handlar där. Skulle de bry sig är det deras problem. Men jag tycker de borde kunna lita på ens goda omdöme.

Jag, som många andra, blir illa till mods när gravida/mammor röker, speciellt nära sina barn. Usch :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp