”Det känns för jävligt”

Sv: ”Det känns för jävligt”

Om det stämmer enligt domen, så fick han vad han förtjänade.
Men stämmer det inte, då har de verkligen förstört en människas liv i onödan. Kan verkligen 4 slag ge så pass kraftiga märken? Då måste han ha slagit fruktansvärt hårt men en oerhört skarp piska. Alla de som rider med spö och använder det som korrigeringsmedel eller få hästens uppmärksamhet, dessa hästar borde vara fulla med märken också?
Kan veterinären här har varit för snabb eller ljuger den?

Vad jag erfarar är inte en köroiska så skarp att den kan ge sådanna märken. Och kratften som krävs tycker jag borde vara svår att få bakom en hästbak. Då borde galopphästarna vara fulla med sår.

Märken efter pisk kan uppkomma ganska lätt, det beror på hur känslig hästen är eller om den är klippt eller om spöet saknar flärp.

Djurplågeri tycker jag är rätt hårt dömt med tanke på att vittnena säger att han drev hästen med 4 slag.

Konstigt att alla dessa som missköter sina hästar och som om och om igen slipper undan om denna kusken dömdes så hårt :confused:

Du får ju MEST kraft om du svingar något bakifrån till fram istället för framifrån till bak (galopphästar) eller utifrån sidan (ridhästar). Slår inte jokeys mest i stöveln för att framkalla ljudet mest ?

Visst kan en körpisk ge rejäla rapp om man vill. Jag har sett hästar med ränder breda som mansfingrar och lika upphöjda som dom också, över baken.

Jag har allvarligt lite svårt att tro att en MAN som sitter på spark-avstånd med särade ben bakom en häst rappar upp en häst på det vis som det påstås i artikeln.....någon självbevarelsedrift harman väl?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 841
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit det förut: det verkar som om det är nånting varje tisdag, som gör att jag inte är i form. Idag var jag arg, ledsen...
Svar
0
· Visningar
269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka