Det har plötsligt börjat läcka vatten på flera ställen i huset

purity_666

Trådstartare
Ja det har börjat droppa vatten på fler ställen i huset och jag vet inte varför. Det är koppling till blandaren i duschen och kopplingen till toaletten som jag hittat än så länge. Det har börjat nu. Känns osannolikt att båda kopplingarna skulle bli otäta samtidigt bara sådär?
Blir ju orolig för att det är otätt på nåt mer ställe som inte syns. Har krypit under diskbänken men hittade inget där iaf.

Vad kan orsaka det? För högt tryck på nåt sätt? Har inte gjort någonting med vattnet.
Vad ska man göra åt det? Toalett/dusch är på övervåningen.

Håller med tanten.
Och kan inte den ena ha läckt bara lite några dagar innan? Så de inte börjat precis samtidigt.
Det är väl inte helt orimligt att packningar inom samma vattensystem "tar slut" samtidigt?

Stäng av vattnet, ta isär kopplingarna och kolla hur packningarna ser ut att må?

Ja det har börjat droppa vatten på fler ställen i huset och jag vet inte varför. Det är koppling till blandaren i duschen och kopplingen till toaletten som jag hittat än så länge. Det har börjat nu. Känns osannolikt att båda kopplingarna skulle bli otäta samtidigt bara sådär?
Blir ju orolig för att det är otätt på nåt mer ställe som inte syns. Har krypit under diskbänken men hittade inget där iaf.

Vad kan orsaka det? För högt tryck på nåt sätt? Har inte gjort någonting med vattnet.
Vad ska man göra åt det? Toalett/dusch är på övervåningen.
Hur har det gått med läckorna?

Hur har det gått med läckorna?
Ehrm, jag har ställt dit en burk så inte golvet blir blött.

Jag hyr huset och vattnet stängs av inne hos grannen så jag har inte riktigt gjort nåt. Inget har blivit värre iaf. Ska ta upp det med hyresvärden när jag ser honom. Har inte hittat att det börjat läcka någon annanstans heller.

Jag hyr huset och vattnet stängs av inne hos grannen så jag har inte riktigt gjort nåt. Inget har blivit värre iaf. Ska ta upp det med hyresvärden när jag ser honom. Har inte hittat att det börjat läcka någon annanstans heller.

Droppar det mycket?

Vänta inte för länge att prata med hyresvärden bara. Nyligen när vi hade en läcka så gick det från smådroppande till småsprutande på kort tid.

Jag skulle ha ringt värden direkt, jag tror man kan bli ersättningsskyldig som hyresgäst om man inte påtalar sådant omedelbart.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.