Rie
Trådstartare
Jag har en pålle som de senaste åren fått mugg på betet. Första sommaren fick jag ta ut med veterinär som gav lugnande, och rengjorde såret ordentligt samt ordinerade en salva. Men facit i hand var det nog fel för han fick ett ärr och hans hud i karleden hämtade sig aldrig efter detta. Varje sommar blir den karleden lätt torr och skör.
Jag började inse att det nog var solen som var boven i det hela.
Sommaren efter så frågade jag här på Buke har jag för mig och började med att sätta herrsockar över pållens 3 vita fossingar. När han någon gång fick lite mugg lät jag det vara ifred och det försvann.
Sommaren som var så blev det bara aningens, knappt synbar mugg och nu likadant, hittills i sommar har jag knappt märkt av något.
Pålle har heller inget emot sina svarta sockor. Jag klipper av sockan i lagom längd. Det syns heller ingenting eftersom han har svarta ben.
Tänkte som ett tips till er andra som kanske har liknande problem.
Jag började inse att det nog var solen som var boven i det hela.
Sommaren efter så frågade jag här på Buke har jag för mig och började med att sätta herrsockar över pållens 3 vita fossingar. När han någon gång fick lite mugg lät jag det vara ifred och det försvann.
Sommaren som var så blev det bara aningens, knappt synbar mugg och nu likadant, hittills i sommar har jag knappt märkt av något.
Pålle har heller inget emot sina svarta sockor. Jag klipper av sockan i lagom längd. Det syns heller ingenting eftersom han har svarta ben.
Tänkte som ett tips till er andra som kanske har liknande problem.