Det här med vikt igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

trailtokan

Trådstartare
Jag har en dispyt med några ryttarkompisar angående en ryttares vikt och skulle vilja höra några andra åsikter i frågan.
Ryttaren är mycket rutinerad, har en mjuk hand och har bra balans. Han har en ridtravare (varmblod) på ca 152 cm, som är kraftigt byggd med bra muskulatur. Hästen används främst till skogsturer, men även till lättare dressyr och till att hoppa något skutt på låg höjd ibland. Hästen ser inte ut att vantrivas på något sätt, utan är glad och arbetsvillig.
Ryttaren väger ca 90-95 kg och är en normallång man. Det finns de på stallet som tycker att det är djurplågeri och som snackar mycket om detta. Jag tycker att de överdriver och att det inte är ett problem. Vad tycker ni?

Sv: Det här med vikt igen...

De överdriver VÄLDIGT. djurplågeri är de tinte. Att han kanske är lite tung är en sak. Sen ebror det ju på hur hästen är, men du beskriver den musklad och kraftigt byggd och att han är duktig ryttare. Då han inte hårdtränar eller hopapr jättehägt så larar nog hästen det han använder dne till, det tror jag absolut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Hoppning Jag letar storhäst att ha och gå över till medans jag har min D-ponny kvar men då kan vi inte köpa en speciellt dyr häst..:crazy: Nu...
Svar
18
· Visningar
1 909
Senast: midnight surprise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama