Det här med väggfärg

lady_vip

Trådstartare
Måste man köpa hos färghandlaren? Eko, Biltemas, Harald Nyborg och liknande varuhus färgsotiment, duger det?

Tänker främst på vårt sovrum, det rullar iväg ganska fort med kostnaden och jag hittade en bra kulör på just Biltema som hade passat bra, men är lite tveksam, måste ju vara någon skillnad...

Förvisso är det ett rum som inte kommer belastas jättemycket, i vardagsrummet har vi "riktig" färg och hallen ska få tapet, så det är detta rummet kvar...

Sv: Det här med väggfärg

Det klart att billigare färg duger.

Det man får tänka på är att den kanske inte täcker lika bra så man kanske får måla fler gånger. M.a.o. är det inte säkert att den billiga färgen är så billig.

Helt klart en bra aspekt... Måla 2 gånger får man ju räkna med, men ska det upp i 3-4 gånger är det ju skittråkigt.

När vi målade rummet på jobbet vitt så köpte vi färgen på rusta och målade över en riktigt mörk tapet, 2 lager färg räckte för att få det täckande:) Detta är nu drygt 2-3 år sedan och det ser fortfarande fint ut:)

Tycker att billig färg fungerar bara bra, och jag tror att den blivit bättre och bättre. När jag målade över en mörklila färg med ljusbrun/beige för ett tag sedan behövdes bara två strykningar för att täcka. Detta var Maxi ICAs färg (Landora?).

Var i skåne bor du och ca hur mycket o ca vilken kulör hade du tänkt.
Har en massa överbliven färg jag måste bli av med(målad med i år)

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 056
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 155
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2