Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle inte det vara godtagbart?Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst?
Såg just en chaufför hämta en passagerare och chauffören var iklädd svarta sweatshirtbyxor och en stor, vid, formlös svart tshirt......inte vad jag tycker är godtagbart.
Godtagbart för vad? Att köra bil i? Vara utomhus i? Känna sig bekväm i? Kör de sjuktransport kan det handla om att köra rullstolar, hjälpa någon som har svårt att gå osv. Kläder som är föraren känner sig bekväm i känns viktigt, de ska ju jobba i dem hela arbetsdagen.Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst?
Såg just en chaufför hämta en passagerare och chauffören var iklädd svarta sweatshirtbyxor och en stor, vid, formlös svart tshirt......inte vad jag tycker är godtagbart.
Vi har ett par taxichaufförer i bekantskapskretsen, mycket är färdtjänst eller sjuktransport. När maken under en period var på sjukhuset ett par gånger i veckan så var det ofta sjuktransport åt ena eller båda hållen eftersom jag även jobbade, skjutsade barnen och försökte få vardagen att gå ihop.Jag undrar ibland vad det är för personer som åker taxi ofta och när de åker. Jag kan inte se nåt behov i mitt liv för just taxi och de i min bekantskapskrets åker inte heller taxi speciellt ofta. Är det folk som bor långt ut på landet som tar taxi hem från krogen en sen kväll när kollektivtrafiken inte längre går? Eller när åker folk taxi egentligen?
Tex folk som åker sjukresa, färdtjänst, skolskjuts. Sen finns det folk som inte skaffar bil och för dom pengar kan man åka mycket taxi. Folk som blivit av med körkortet. Finns många skäl.Eller när åker folk taxi egentligen?
Jag undrar ibland vad det är för personer som åker taxi ofta och när de åker. Jag kan inte se nåt behov i mitt liv för just taxi och de i min bekantskapskrets åker inte heller taxi speciellt ofta. Är det folk som bor långt ut på landet som tar taxi hem från krogen en sen kväll när kollektivtrafiken inte längre går? Eller när åker folk taxi egentligen?
I det här fallet var kunden på affärsresa till flyget. Bättre att samåka än att köra bil (om man har någon) både kostnadsmässigt och för naturen.Jag undrar ibland vad det är för personer som åker taxi ofta och när de åker. Jag kan inte se nåt behov i mitt liv för just taxi och de i min bekantskapskrets åker inte heller taxi speciellt ofta. Är det folk som bor långt ut på landet som tar taxi hem från krogen en sen kväll när kollektivtrafiken inte längre går? Eller när åker folk taxi egentligen?
Vad spelar det för roll?Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst?
Det är upp till varje taxiföretag att besluta om klädkod för sina chaufförer. Somliga är striktare, andra mer casual eller oreglerat. Själv bryr jag mig väldigt litet så länge chauffören är hel och ren. (Och kan köra bil och har hyfsat lokalsinne, ingetdera självklarheter idag.)Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst?
Jag tror(!) utifrån egen erfarenhet av att bo ute på landet, att just det åkandet ändå är en rätt liten andel. För min del kostar det mer att åka taxi hem från människobyn än jag lägger på mat och dryck en typisk utekväll...Är det folk som bor långt ut på landet som tar taxi hem från krogen en sen kväll när kollektivtrafiken inte längre går? Eller när åker folk taxi egentligen?