Det här med inkontinens..

Lejonelle

Trådstartare
.. på tik efter kastration. Så många som 20% drabbas, har jag läst nånstans. Vad beror det på? Har det med hormonförändringen att göra eller är det en operationsskada?

Om jag förstått det rätt så är det just hormonrelaterat. Det är väl också därför som man i vissa fall kan få det bra med hjälp av mediciner.

Fast medicinerna är oftast inte hormoner. Rinexin t ex har ju som biverkning att det kan bli svårt att kissa, vilket gör det till en bra medicin vid inkontinens :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 684
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka